وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 4 فروردين 1394 ساعت 14:36   |   کد مطلب: 13619
تمامی مسافران توان اقامت در هتل‎ها ی چندستاره را ندارند
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان گفت:نمی‌‏توان شهر را پر از هتل‎های چند ستاره کرد چراکه تمامی مسافران توان اقامت در هتل‎ها را ندارند، پس باید ظرفیت اقامتی با هزینه‎های متفاوت برای مسافران در استان ایجاد شود تا در صورت تمایل با توحه به درآمد خود انتخاب کنند.

به گزارش نافع، محمدرضا بیاناتی با اعلام اینکه پدیده اماکن استیجاری غیرمجاز به نوعی فرصت و تهدید محسوب می‌‏شود، گفت: با توحه به اینکه ظرفیت هتل‎ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مسافرخانه‎های همدان پاسخگوی اسکان مسافران در ایام پیک نیست باید به دنبال تعریف ظرفیت برای اقامت مسافران باشیم.

معاون شهردار همدان تصریح کرد: ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز کمک بسیاری به افزایش ظرفیت اقامتی استان همدان در ایام پیک گردشگری کرده و سبب می‎شود تا مردم گزینه‌های متنوعی از نظر امکانات و هزینه برای اقامت پیش رو داشته باشند.

وی با اعلام اینکه در سال‌های گذشته طرح‌های مختلفی برای ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز ارائه شده است، بیان کرد: متاسفانه تاکنون این طرح که برخی از آنها نیز توسط بخش خصوصی اجرایی شده نتیجه کامل و مثبتی به همراه نداشته است.

بیاناتی تصریح کرد: براساس تجربه سایر استان‌های کشور می‎توان این اماکن استیجاری غیرمجاز را از طریق بنگاه‌های املاک ساماندهی کرد که تا حدودی بهترین روش برای ساماندهی محسوب می‎شود.

وی اظهار داشت: براساس قانون برای اجاره یک واحد مسکونی حتی برای یک روز نیز باید قراردادی به امضا برسد که این روند می‎تواند در بنگاه‌های املاک سپری شده و روند اجاره اماکن استیجاری به مسافران نیز قانونی شود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهردار همدان تاکید کرد: بنگاه‎های املاک هر منطقه آشنایی کامل با اماکن استیجاری داشته و حتی در نرخ‌گذاری نیز می‎توانند به صورت کارشناسی وارد عمل شوند.

بیاناتی با بیان اینکه این طرح در کارگروه گردشگری استان همدان مطرح شده است، عنوان کرد: امیدواریم به گونه‌ای در این زمینه تصمیم‌گیری شود که هر چه سریع‎تر شاهد ساماندهی این اماکن استیجاری در شهر همدان باشیم.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما