وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 13:29   |   کد مطلب: 13577
امدادگران همدان برای کمک به مسافران نوروزی آماده‌باش هستند
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در آستانه سال نو خبر داد.

به گزارش نافع، بهروز کارخانه‌ای افزود: همچنین خیمه‌های نماز‏ و فضاهای دوستدار کودک در این طرح برپا خواهد شد.

وی با اعلام آمادگی کامل نیروهای امدادی این جمعیت برای اجرای موفق طرح امداد نوروزی 94 گفت: در 12 محور صعب‌العبور و دورافتاده استان، پایگاه ثابت در نظر گرفته شده است.
کارخانه‌ای از ارائه کمک‌های اولیه امدادی، تثبیت پزشکی، رهاسازی و انتقال مصدومین حوادث جاده‌ای به مراکز درمانی، اسکان و تغذیه اضطراری به در راه‌ماندگان در این پایگاه‌ها خبر داد.
وی از آماده‌باش 150 نجاتگر و پرسنل هلال احمر با 23 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه خودرو کمک‌دار، 10 دستگاه خودرو ویژه نجات خبر داد و افزود: طرح امداد نوروزی 94 از 25 اسفندماه سال جاری آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال آینده ادامه خواهد یافت.

 

استقرار تیم امداد کوهستان در تعطیلات نوروزی
کارخانه‌ای با اشاره به استقرار تیم امداد کوهستان در پایگاه امداد و نجات کوهستان واقع در دشت میشان در تمام ایام تعطیلات نوروزی اظهار کرد: نجاتگران کوهستان در این پایگاه راهنمایی کوهنوردان برای صعود به قله و امدادرسانی به مصدومین احتمالی در حوادث کوهستان را برعهده خواهند داشت.
وى از استقرار تیم امداد هوایى در میدان فرودگاه خبر داد و افزود: این تیم با کادر مجهز و تجهیزات ویژه مناطق صعب‌العبور، در ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی خواهند بود.
کارخانه‌ای به آمادگی این جمعیت برای ساخت اردوگاه اسکان مسافران نوروزی با ظرفیت اسکان 500 مسافر اشاره کرد و افزود: طراحی و آماده‌سازی محل از پیش تعیین شده برای اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی یکى از اهداف ایجاد این اردوگاه است.

انتهای پیام/م

 

 

دیدگاه شما