وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 27 اسفند 1393 ساعت 09:35   |   کد مطلب: 13571
ازتمامی ظرفیت ها برای اسکان مطلوب مسافران نوروزی استفاده شود
استاندار همدان گفت:ورود گردشگران و مسافران در نوروز امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته خواهد بود و باید دستگاه های متولی برای ارایه خدمات مناسب به مسافران تلاش کنند و خدماتی در شان مسافران و گردشگران این استان ارایه کنند.

به گزارش نافع، محمد ناصر نیکبخت روز سه شنبه در ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان اظهار کرد: رسانه ملی تاکنون نتواسته در معرفی ظرفیت های گردشگری این استان آنگونه که باید عمل کند و ما در تلاش هستیم که استان همدان را به عنوان منطقه اول گردشگری کشور معرفی کنیم.

وی گفت: ورود گردشگران و مسافران در نوروز امسال بسیار بیشتر از سال های گذشته خواهد بود و باید دستگاه های متولی برای ارایه خدمات مناسب به مسافران تلاش کنند و خدماتی در شان مسافران و گردشگران این استان ارایه کنند.

وی افزود: هم اکنون استان همدان در فضای مجازی به عنوان شهر بشر دوستی مشهور شده و دستگاه های متولی از جمله پلیس راهور و نیروی انتظامی باید آنگونه که شایسته مردم و سابقه تاریخی این استان است با مسافران برخورد کنند.

وی تاکید کرد: پلیس راهور باید با سعه صدر با مسافران و گردشگران نوروزی برخورد کند و در هنگام برخورد با تخلفات رانندگی باید شان مسافران و گردشگران را مورد توجه قرار دهد.

استاندار همدان تاکید کرد: اسکان عمده ترین مساله مسافران است و باید همه امکانات و ظرفیت های استان همدان برای اسکان مطلوب مسافران نوروزی بکار گرفته شود.

نیکبخت با بیان اینکه تعداد هتل های استان همدان بسیار محدود است گفت: برای توسعه گردشگری استان هم اکنون احداث چندین هتل پنج ستاره در دست اقدام است که این امر می تواند در جذب گردشگر بسیار موثر باشد.

وی همچنین بر آماده سازی ظرفیت ها و امکانات غار علیصدر تاکید کرد و گفت:باید با اعمال تمهیدات ویژه از سردرگمی مسافران در این مکان زیبای تاریخی جلوگیری شود.

وی اعلام اتمام ظرفیت پذیرش غار قبل از عزیمت مسافران به این منطقه را ضروری دانست و از فرمانداران خواست: برای تامین اقلام ضروری مسافران اهتمام ویژه داشته باشند.

نیکبخت تصریح کرد:باید امکانات امنیتی، بهداشتی ،اسکان و سایر خدمات در همه شهرستان های استان در ایام نوروز سال 94 فراهم باشد.

معاون امور عمرانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه ستاد اسکان مسافران باید در مبادی ورودی شهر اولین راهنمای گردشگران باشند گفت:نباید کارتن بدست ها قبل از ستاد اسکان به مسافران خدمات ارایه کنند.

محمودعراقی افزود: اسکان نخستین مساله ای که مسافران در بدو ورود به شهر با آن روبرو هستند لذا مسافران باید توسط راهنمایان گردشگری به محل های اسکان راهنمایی شوند.

وی اضافه کرد: در هر یک از ستادهای اسکان شهر همدان نیز باید نمایندگان دستگاه های خدمات رسان مانند آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، سازمان ورزش و جوانان و شهرداری ها حضور داشته باشند.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز در این نشست گفت: تخلفات جاده ای قابل چشم پوشی نیست چرا که تامین سلامت مسافران از مهمترین اهداف پلیس است.

حسین کریمی راد تاکید کرد: در جاده های این استان موضوع غافلگیری رانندگان وجود ندارد و پلیس حق ندارد با مخفی شدن در کمین گاه ها مسافران را در جاده ها غافلگیر کند.

معاون فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: یک هزار و ۶۵۰ نفر شیفت در ستاد اسکان شهرداری همدان فعالیت می کنند.

محمد رضا بیاناتی با بیان اینکه نمایندگان سایر دستگاه ها نیز در ستاد اسکان شهرداری همدان مستقر هستند افزود: برای اسکان مسافران 12 سالن ورزشی رزرو شده است.

استان همدان دارای یک هزارو 750 اثر تاریخی طبیعی است که آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری نیز از دیگر آثار تاریخی همدان محسوب می شود.

استان همدان سالانه پذیرای حدود سه میلیون مسافر و گردشگر از سراسر کشور است که حدود یک میلیون و 600 هزارنفر از این مسافران نوروزی در هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرها اقامت می کنند.

9هتل، دو هتل آپارتمان و بیش از یکصد خانه مسافر دارای مجوز در استان همدان فعال هستند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما