وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 23 اسفند 1393 ساعت 08:34   |   کد مطلب: 13470
افزایش دو برابری نیروهای پلیس راه همدان در ایام نوروز
رئیس پلیس راه استان همدان گفت:116 تیم پلیس راه امنیت جاده‎های این استان را در نوروز 94 فراهم می‎کنند و ظرفیت گشت‎های پلیس راه استان همدان در این ایام به دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش نافع، مهدی شاکری گفت:با توجه به اینکه محورهای استان همدان مسیر عبور و کریدور اصلی استان‌های غرب و جنوب کشور و به ویژه عتبات عالیات است، باید ایمنی لازم را در این محورها برقرار شود.

وی افزود: سیستم‌های قدیمی و سنتی کنترل ترافیک دیگر جوابگوی این میزان تردد از استان همدان نیست بر این اساس برای ایجاد ایمنی بیشتر برای مسافران و رانندگان و کنترل محورها باید سیستم کنترل ترافیک هوشمند به کار گرفته شود.

رئیس پلیس راه استان همدان تصریح کرد: هیچ ابزاری برای کنترل وضعیت رانندگی وسایل شخصی در دست نداریم و رانندگان خودروهای سواری به سبب خواب‎آلودگی و رانندگی مداوم دچار خستگی و در نهایت واژگونی و تصادف می‎شوند و در حالی که ناوگان مسافربری همواره توسط پلیس راه مورد کنترل قرار می‎گیرند.

وی بیان کرد: هر ساله آمار واژگونی خودروها در محورهای مواصلاتی برون شهری استان همدان در حال افزایش است به طوری که 42 درصد تصادفات فوتی و جرحی ناشی از واژگونی خودرو بوده است.

شاکری با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروزی از 25 اسفندماه تا 15فروردین ماه گفت: 80 درصد نیروهای پلیس راه برای اجرای این طرح آمادگی دارند و اعزام گشت‎های پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان همدان براساس حادثه‎خیر بود محورها و تحلیل گزارشات تصادفات فوتی و حرجی در این نقاط انجام می‏گیرد.

وی عنوان کرد: 25 دستگاه خودرو به عنوان تیم گشت در طرح نوروزی مشارکت دارند، همچنین 116 تیم پلیس راه امنیت جاده‎های این استان را در نوروز 94 فراهم می‎کنند و ظرفیت گشت‎های پلیس راه استان همدان در این ایام به دو برابر افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: در طرح نوروزی 93 میزان تصادفات منجر به فوت 29 نفر و مجروحیت 113 نفر شد و البته میزان تصادفات جرحی و فوتی در نوروز 93 نسبت به سال 92 کاهش قابل توجهی داشت.

شاکری تأکید کرد: اعزام اردوها و تورهای راهیان نور و زیارتی در ایام نوروز باید از طریق سیستم حمل و نقل مسافربری عمومی انجام گیرد و در غیر اینصورت اجازه تردد به خودرو داده نمی‎شود چرا که به دنبال ارتقای ایمنی سفر در نوروز 94 هستیم.

وی ابراز کرد: رزمایش طرح ویژه نوروزی 25 اسفند ماه در محل فرماندهی انتظامی استان همدان با حضور یگان‌‏های پلیس، امدادی و خدماتی برگزار می‎شود و صورت رسمی فعالیت طرح نوروزی آغاز می‎شود.

انتهای پیام/ ح

دیدگاه شما