وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1393 ساعت 14:40   |   کد مطلب: 13306
بقاع متبرکه همدان مزین به سفره‌‌های هفت‌سین فاطمی می‌شوند
همزمان با فرارسیدن سال نو، سفره‌‌های هفت‌سین مزین به هفت نام مبارک حضرت زهرا(س) در 60 بقعه متبرکه استان همدان گسترده می‌شود.

به گزارش نافع، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان این مطلب گفت: این کار در قالب طرح آرامش بهاری صورت گرفته و هفت نام  مبارک حضرت به نام‌های "سلیمه" به معنی سالم، "سیدة‌النسا" به معنی سرور زنان عالم، "سرا..." راز نهانی خدا، "سرالعظمه" به معنی راز بزرگی، "سعیده" به معنی اهل سعادت، "ساجده" به معنی اهل عبادت و "سماویه" به معنی گرانبها زینت‌بخش سفره هفت سین فاطمی خواهد بود.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی افزود: همچنین با توجه به اعتقاد مردم ایران برای حضور در بقعه متبرکه امامزادگان و فرزندان اهل بیت(ع) در هنگام تحویل سال، قرائت دعای تحویل سال و دعای خاصه حضرت زهرا(س) در سطح بقاع صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: علاوه بر این از 25 اسفند، طرح خیمه‌های معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا شده و ضمن پاسخگویی به شبهات دینی، غرفه حجاب و عفاف، نقاشی و ... برای استفاده زائران برپا می‌شود.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با بیان اینکه ویژه برنامه سوگواری یاس نبوی از دیگر برنامه‌هایی است که در تعطیلات نوروز برگزار می‌شود، اضافه کرد: در سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) نیز یک برنامه متمرکز پس از اقامه نماز مغرب و عشا در امامزادگان استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما