وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 6 اسفند 1393 ساعت 13:08   |   کد مطلب: 13161
اقتصاد مقاومتی برنامه راهبردی و لازمه برنامه های اقتصادی نظام است
مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان گفت : سیاست اقتصاد مقاومتی که مدتی است از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، یک برنامه راهبردی و لازمة برنامه های اقتصادی نظام است و حرکت در مسیر آن باعث رشد و توانمندی کشور است.

به گزارش نافع،مهدی بابایی افزود:این مسئله باید در کلیه فعالیتهای بخش های دولتی ، خصوصی و مردمی طرح شود و مسائل مربوط به آن بخش به بحث و بررسی گذاشته شود تا هر یک از بخش ها به تناسب فعالیت خود در این مسئله وارد شده و از ظرفیت های خود در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی استفاده نماید.

وی ادامه داد : البته در بعضی از این موارد باید کارشناسان امر وارد شده و نسبت به تهیه نقشه راه و چشم انداز آن در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام نمایند تا دیدگاهی واحد، درست و واقعی از اقتصاد مقاومتی در آن بوجود آید که یکی از این موارد ورزش است.

در بحث ورزش که یک مسئله فراگیر در جامعه می باشد از زوایای گوناگونی می توان به آن پرداخت.

یکی از زوایای آن بحث سلامت جسمی و روحی می باشد.

در بحث سلامت روحی و جسمی این مسئله ثابت شده است که ورزش یک مسئله پیشگیری کننده در حوزه سلامت است ضمن اینکه پیشگیری یک دهم و در بعضی موارد هم کمتر از یک دهم هزینه درمان را برای شخص و نظام سلامت کشور دارد.

در مسئله روانی نیز ورزش یک نقش تعیین  کننده دارد. هم در بعد فردی که اگر فردی ورزش کند از روحیه و نشاط بالایی برخوردار است که هم توان جسمی اش بالا می رود و هم روحیه مقاوم تری نسبت به دیگران دارد. در بعد اجتماعی نیز اگر قهرمانی مدالی را بدست آورد بالا رفتن غرور ملی، روحیه اجتماعی و نشاط مردم را به همراه دارد.

از دیگر زوایای آن تجهیزات و اقلام ورزشی است که می شود با حمایت های دولتی نسبت به تولید با کیفیت آن در داخل اشتغالزایی نموده و از خروج ارز از کشور جلوگیری نمود.

مسئله بعدی گردش مالی است که در ورزش وجود دارد.

در این مورد می شود به مسائل مختلفی اشاره کرد مانند خصوصی سازی باشگاه های بزرگ و دولتی در سطح کشور _ تربیت و آموزش کادر مربی گری و بکارگیری ایشان در تیم های باشگاهی و ملی – وصول مالیات از افراد و ورزشکارانی که سطح درآمد ایشان بالاست. کنترل هزینه های باشگاه های دولتی

خارج کردن باشگاه های دولتی از مدل مدیریت هزینه و تبدیل آن به مدیریت درآمد و هزینه.

جذب افراد خیر و نیکوکار جهت کمک به گسترش اماکن ورزشی. که نمونه بارز آن ساخت 3000 سوله رزمی صالحین در سطح کشور با همت سازمان بسیج مستضعفین که با کمترین هزینه در سال جاری به بهره برداری رسید.

تهیه برنامه تشویقی جهت جذب بخش خصوصی در راستای پشتیبانی مالی از تیم های ورزشی .

بابایی خاطر نشان کرد: البته مسائل زیادی در حوزه ورزش وجود دارد که باید با بررسی و کار کارشناسی شده احصاء شود و در اختیار جامعه ورزش قرار گیرد تا نسبت به اجرای آن اقدام گردد.

انتهای پیام / 

 

دیدگاه شما