وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 4 اسفند 1393 ساعت 12:46   |   کد مطلب: 13107
سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان های استان:
راه اندازی درمانگاه چشم پزشکی در زندان مرکزی همدان
راه اندازی درمانگاه چشم پزشکی در زندان مرکزی همدان
سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان های همدان از راه اندازی درمانگاه چشم پزشکی در زندان مرکزی همدان خبر داد.

به گزارش نافع، مهدی موالات گفت: با توجه به ضرورت انجام معاینات چشم پزشکی و احساس نیاز به این مقوله در بین مددجویان زندان مرکزی همدان، با دستور مدیرکل زندان های همدان در سال جاری قراردادی مابین اداره کل و یک مرکز بینائی سنجی منعقدشد که طی آن  تمام مددجویانی که مبتلا به بیماریهای چشم بوده یا احساس ضعف در بینائی دارند، به صورت کاملا رایگان توسط اپتومتریست ویزیت می شوند.

وی افزود: چشم و بینایی یکی از مهمترین ابزارهای شناختی انسان به شمار می رود که هر انسانی به وسیله آن  می تواند درک درست و شناختی ژرف و واقع بینانه از هستی داشته باشد.

موالات ادامه داد: در بسياري موارد تشخيص و درمان زودرس بيماريها  موجب كاهش عوارض و از دست دادن دائمي ديد چشم مي شود.

وی اضافه کرد: بسياري از بيماريهاي چشمي نظير گلوكوم و مشكلات ناشي از ديابت در مراحل اوليه علائم واضحي ندارند و اپتومتریست در معاينه چشمي به اين بيماري ها توجه كرده و در صورت برخورد با اين علائم درمان هاي اوليه را آغاز مي كند.

سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان های همدان خاطر نشان کرد: همچنین  معاينه عروق ته چشم، پرده شبكيه و ديگر قسمت هاي چشم مي تواند ابتلا بيمار به بيماري هاي غير چشمي نظير فشار خون، ديابت، چربي بالا و بعضي بيماري هاي ديگر را نشان دهد.

موالات یاد آور شد: چشم پزشكان توصيه مي كنند كه هر فردي بسته به داشتن فاكتورهای خطر  و سلامت جسماني هر 1 تا 3 سال يكبار معاينه كامل چشمي شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به ضرورت انجام معاینات چشم پزشکی و احساس نیاز به این مقوله در بین مددجویان زندان مرکزی همدان، با دستور مدیرکل زندان های همدان ، در سال جاری  قراردادی مابین اداره کل و یک مرکز بینائی سنجی منعقدشد که طی آن  تمام مددجویانی که مبتلا به بیماریهای چشم بوده یا احساس ضعف در بینائی دارند، به صورت کاملا رایگان توسط اپتومتریست ویزیت می شوند.

موالات اظهار کرد: همچنین در صورت ضعف بینائی با مساعدت خانواده زندانی یا همکاری انجمن حمایت از زندانیان ،  برای  مددجو عینک تهیه و در اختیار  وی قرار می گیرد.

وی  خاطر نشان کرد: علاوه  بر آن در این فرآیند، فقط بیمارانی که دارای مشکل جدی بوده به متخصص چشم پزشکی ارجاع داده می شوند و اجرای این طرح حجم زیادی از اعزام های  مددجویان  به خارج از زندان را کاهش می دهد.

انتهای پیام/م 

دیدگاه شما