وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 2 اسفند 1393 ساعت 22:37   |   کد مطلب: 13045
افزایش ترافیک پروازی در همدان‌/برای انجام پرواز‌های برون‌مرزی ‌مذاکرات‌ به سرانجام نرسید
مدیر فرودگاه همدان گفت: برای رونق پرواز‌های فرودگاه همدان و شکل‌گیری این پرواز‌ها باید سهم استان را از سازمان هوایی کشور مطالبه کنیم و برنامه‌هایی نیز برای سوق پرواز‌ها به سایر نقاط کشور و خارج از کشور داریم.

به گزارش نافع، علی کیخایی ظهر امروز در جلسه تبلیغات محیطی پایانه‌های هوایی در دفتر معاون عمرانی استانداری همدان اظهار کرد: با آغاز به کار دولت تدبیر و امید و رویکرد‌های جدید درآمدزایی‌های ارزی مناسبی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات موجود برنامه‌هایی تنظیم شد ابراز داشت: خوشبختانه با حمایت‌های استاندار شاهد اتفاقات خوبی در سطح استان هستیم که از آن جمله افزایش ترافیک پروازی است.

مدیر فرودگاه همدان ادامه داد: برای انجام پرواز‌های برون‌مرزی و همدان ـ دبی با شرکت‌های داخلی متعددی مذاکره کردیم که متاسفانه به سرانجام نرسید و در نهایت مجوز به شرکت فلای دبی واگذار شد.

کیخایی در توضیح اختصاص سفر برون‌مرزی به استان بیان داشت: راه‌اندازی پرواز برون‌مرزی در همدان با دادن امتیاز به شرکت فلای، پرواز انجام شده و سه پرواز نیز در سایر استان‌ها به این شرکت واگذار شده است.

وی با اشاره به پرواز همدان ــ ترکیه نیز خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت پرواز‌های خارجی اقداماتی نیز برای انجام پرواز‌های همدان ترکیه انجام شده که در حال پیگیری است.

 مدیر فرودگاه همدان با تاکید بر اینکه باید برای رونق پرواز‌ها تبلیغات و بازاریابی شود گفت: پرواز‌ها در همدان با قوت آغاز شده اما برای پایداری این پرواز‌ها به شرکت‌های هواپیمایی کمک شود.

وی افزود: تا دو ماه می‌توانیم برای به حد‌نصاب رساندن مسافران کار انجام دهیم و بعد از آن برای تداوم پرواز‌ها نیاز به تبلیغات و بازاریابی است.

کیخایی به وقوع اتفاقات تاثیرگذار بر ناوگان هوایی استان اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ساخت فرودگاه‌های رقیب و قبل از تکمیل ظرفیت‌های فرودگاه امام(ره) در پرواز‌های خارجی باید تا پنج سال آینده پرواز‌های همدان شکل گرفته باشد.

 وی با اشاره به اینکه شاید نتوانیم 60 و یا 70 درصد ظرفیت پرواز‌های مورد نظر شرکت فلای دبی را در استان پر کنیم تصریح کرد: با جمع‌آوری اسناد و مدارک مبنی بر انجام تبلیغات و بازاریابی تلاش همه مسئولان استان برای رونق این پرواز‌ها اثبات به این شرکت هواپیمایی اثبات خواهد شد.

مدیر فرودگاه همدان بیان داشت: برای رونق پرواز‌های فرودگاه همدان و شکل‌گیری این پرواز‌ها باید سهم استان را از سازمان هوایی کشور مطالبه کنیم و برنامه‌هایی نیز برای سوق پرواز‌ها به سایر نقاط کشور و خارج از کشور داریم.

وی با تاکید بر اینکه برای قواگیری شرکت‌ها نیز باید کار‌هایی انجام شود تصریح کرد: با توجه به اینکه برای شرکت‌ها برخی فصول سود‌دهی و برخی فصول ضرردهی دارد باید خدماتی نیز برای قوت‌دهی این شرکت‌ها انجام شود.

مدیر فرودگاه همدان رونق فرودگاه استان را باعث جهش سایر شاخص‌های استان دانست و گفت: اگر سه مورد حمل و نقل هوایی، جاده‌ای و ریلی در استان به کمک هم بیایند شاهد توسعه همه بخش‌ها در استان خواهیم بود.

کیخایی در بخش دیگری از سخنانش ابراز داشت: هنوز پرواز‌های مشهد و کیش به صورت چارتر انجام می‌شود که امیدواریم پرواز مشهد تا یک سال آینده و پرواز کیش نیز تا دو سال آینده به صورت برنامه‌ای باشد که بتوانیم تسهیلاتی را نیز به مسافران ارائه دهیم.

وی افزود: البته در پرواز‌های خارجی سازمان هواپیمایی کشوری پرواز‌های چارتری را نمی‌پذیرد چراکه در صورت چارتری شدن شبکه فروش را از دست خواهیم داد.

مدیر فرودگاه همدان با پیشنهاد واگذاری مسئولیت به شرکت سیاحتی علیصدر موافقت کرد و بیان داشت: وجود تمرکز برای آغاز کار امری ضروری است و سایر شرکت‌ها نیز فعالیت‌های خود را ادامه خواهند داد و این تمرکز به معنی اختصاصی کردن نیست.

وی تبلیغات محیطی را نیز در رونق پرواز‌ها موثر دانست و تصریح کرد: مسئولان باید برای رونق پرواز‌ها و توسعه اقتصاد و سایر بخش‌های استان تلاش کنیم که تبلیغات محیطی نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

گفتنی است نخستین پرواز همدان دبی 25 اسفند ماه و روز‌های دوشنبه و پنج‌شنبه هر هفته انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما