وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 27 بهمن 1393 ساعت 14:49   |   کد مطلب: 12952
پروژه کیک‌استارتر «وکس‌باکس» VexBox راهی برای تشویق نوجوانان به انجام کارهای روزمره خود، از طریق کند کردن سرعت اتصال آن‌ها به اینترنت به شکلی «دردناک» است.

به گزارش نافع، یک وکس‌باکس که به شبکه اینترنت خانه وصل شده است

مکالمه بین والدینی که به تازگی وکس‌باکس در منزل نصب کرده‌اند با فرزند نوجوان‌شان احتمالاً چنین شکلی خواهد داشت:
-    اتاقت را تمیز کرده‌ای؟
-    نه، مامان. دارم با دوستان آنلاینم ویدیو چت می‌کنم.
-    که این‌طور! بگذار ببینم وقتی با دوستانت طوری ویدیو چت کردی که انگار سال 1998 است، آن وقت به حرف من گوش می‌دهی یا نه... اتاقت را تمیز کن تا تو را از «قرون وسطای اینترنت» نجات بدهم.

وکس‌باکس اساساً یک روتر ثانویه به شکل مکعب است که از طریق آن، امکان تنظیم سرعت دسترسی فرزند نوجوان خود به اینترنت را خواهید داشت. از طریق یک مرورگر آن را کنترل می‌کنید و می‌توانید «حداکثر سرعت»، «سرعت 56 کیلوبیت» دایل‌آپ و یا هر مقدار سرعت دلخواه خود را برای آن تنظیم کنید. حتی می‌توانید به طور کامل اتصال فرزندتان به اینترنت را قطع کنید، بدون آن‌که سرعت اتصال والدین به اینترنت تحت تأثیر قرار بگیرد. به عبارت دیگر، بزرگ‌ترها می‌توانند در فیس‌بوک دل و قلوه با هم رد و بدل کنند، در حالی که فرزندان نوجوان آن‌ها مشغول تکمیل تکالیف یا وظایف خود هستند به امید این‌که از «زندان اینترنتی» آزاد شوند.

یکی از نوجوانانی که برای آزمایش پروژه وکس‌باکس از او استفاده شده بود، سرعت 56 کیلوبیت را امتحان و بلافاصله نظر خود را به صراحت اعلام کرد: "چنین چیزی، من را واقعاً عصبانی خواهد کرد." در عصر اینترنت «باند پهن» broadband، سرعت دایل‌آپ مانند برزخ می‌ماند. البته باید اعتراف کرد که اگر والدین واقعاً می‌خواهند وکس‌باکس به کارشان بیاید، ممکن است مجبور شوند گوشی‌های هوشمند نوجوانان خود را هم مصادره کنند، چون آن‌ها هم اینترنت نامحدود دارند.

راه‌های دیگری برای مدیریت استفاده از اینترنت نوجوانان نیز وجود دارد، از جمله راه‌حل‌های نرم‌افزاری، جمع کردن رایانه یا دستگاه‌های مشابه از خانه و یا نگه داشتن رایانه فرزند در محلی که بتوانید استفاده از آن را تحت نظارت داشته باشید. با این حال، وکس‌باکس ممکن است برای والدینی کارامد باشد که به دنبال راه‌حل ساده‌ای برای کاهش سرعت اینترنت فرزندانشان هستند. همچنین این دستگاه می‌تواند صرفاً به عنوان یک وسیله تزئیناتی درون خانه جا خوش کند و در عین حال، قدرت والدین را به نوجوان یادآوری کند.

 در حالی که حدود 30 روز از مهلت سرمایه‌گذاری مردمی برای تولید وکس‌باکس باقی مانده است، تنها حدود 1500 دلار بودجه از 50 هزار دلار هدف مسئولین این پروژه، جمع شده است. اگرچه نوجوانان ماهر در فناوری اطلاعات ممکن است بتوانند راهی برای دور زدن وکس‌باکس و دسترسی پرسرعت به اینترنت پیدا کنند، اما پدر و مادرها می‌توانند دست‌کم این راه را برای فرزندان‌شان ناهموار کنند. این‌که آیا یک مکعب اینترنتی می‌تواند نوجوانان «معتاد به شبکه‌های اجتماعی» را به افرادی «حرف‌گوش کن و مشق‌نویس» تبدیل کند، موضوع دیگری است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه‌ها

خیلی باحاله!!! ها ها ها

دیدگاه شما