وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 26 بهمن 1393 ساعت 12:21   |   کد مطلب: 12918
طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی در استان همدان برگزار می ‌شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از هماهنگی و برنامه ریزی های مختلفی در راستای برگزاری دو طرح ویژه سازمان اوقاف به عنوان آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی(ص) در استان همدان خبر داد.

به گزارش نافع، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی اظهار داشت: در ایام عید نوروز و همزمان با حضور مسافرین محترم نوروزی در استان همدان طرح آرامش بهاری در این استان در سطح بقاع متبرکه استان همدان به اجرا در می آید.

وی افزود: این طرح به منظور حضور پر شور مسافرین محترم در جوار آستان مقدس امامزادگان و ایجاد روحیه نشاط و معنویت در مسافرین محترم به اجرا در می آید.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: طرح آرامش بهاری در راستای چشم انداز قطب فرهنگی شدن امامزادگان و بقاع متبرکه صورت گرفته و هدف این است تا با برگزاری مناسبت های مذهبی و ملی در سطح بقاع متبرکه بر عمق و غنای معنویت در جامعه و ایجاد فضای مناسب فرهنگی و مذهبی در سطح بقاع متبرکه اقدام شود.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی افزود: امامزادگان استان همدان در ایام نوروز و در قالب طرح آرامش بهاری پذیرای خیل عظیم زائرین بوده و با توجه به آب و هوای بهاری استان همدان در ایام عید نوروز از همه مردم ایران اسلامی دعوت به عمل می آید تا ضمن حضور در استان همدان در امامزادگان این استان نیز حضور یافته و ساعات خوب و پر از معنویت را برای خود و خانواده خود رقم زنند.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی در عین حال تصریح کرد: غبار روبی بقاع متبرکه در آستانه عید نوروز و نیز برپایی غرفه ها و خیمه های مختلف فرهنگی، مذهبی و هنری از دیگر اقداماتی است که برای اجرای این طرح در بقاع متبرکه استان همدان صورت انجام خواهد شد.

 

مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) در بقاع متبرکه استان همدان اجرا می شود.

 

مدیرکل اوقاف استان همدان در ادامه با بیان اینکه چهارم فروردین ماه امسال مصادف با شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) می باشد، افزود: در این ایام سوگواره یاس نبوی(ص) نیز در بقاع متبرکه استان همدان اجرایی خواهد شد.

وی با بیان جزئیاتی از این سوگواره افزود: مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) در امامزادگان استان همدان با حضور مداحان و شعرای آل محمد(ص) و نیز سخنرانان برجسته کشوری  استانی برگزار می گردد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح نیز در راستای چشم انداز بزرگ قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، برنامه ریزی و در سطح بقاع متبرکه سراسر کشور به اجرا در می آید.

مدیرکل اوقاف استان همدان در عین حال تصریح کرد: تجمع هیئت های مذهبی و عزاداری حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه استان و در شهر همدان در آستان مقدس امامزاده عبدا...(ع) این شهرستان از دیگر برنامه هایی خواهد بود که در روز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) برگزار می شود.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی افزود: چه در اجرای طرح سوگواره یاس نبوی(س) و علی الخصوص در اجرای طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف استان همدان به همکاری دیگر ادارات و نهاد های مسئول نیازمند بوده و بدون همکاری این ارگان ها اجرای طرح آرامش بهاری به نحو مطلوب بسیار مشکل خواهد بود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما