وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 18 بهمن 1393 ساعت 10:40   |   کد مطلب: 12734
افتتاح نود و چهارمین کتابخانه عمومی در همدان
همزمان با دهه فجر، نود و چهارمین کتابخانه عمومی استان و دومین کتابخانه روستایی شهرستان همدان با حضور دکتر معصومه آباد، عضو شورای اسلامی شهر تهران افتتاح شد.

به گزارش نافع، زمین کتابخانه عمومی المهدی(عج) توسط خیر کتابخانه ساز در روستای وفرجین از توابع بخش مرکزی همدان اهدا و توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان همدان با هزینه 500 میلیون ریال تجهیز و تأمین منابع شده است.

این کتابخانه با 80 متر زیربنا و تمامی امکانات کتابخانه‌های عمومی اعم از بخش کودک، مخزن، سالن مطالعه، قفسه نشریات و غیره به مردم فرهنگ دوست این روستا خدمات خود را ارائه می کند و یکی از جوانان تحصیل کرده این روستا به عنوان کتابدار این کتابخانه استخدام شده است.

دکتر معصومه آباد نیز در اقدامی فرهنگی، یک هزار جلد کتاب به کتابخانه تازه تأسیس المهدی(عج) روستای وفرجین اهدا کرد.

وی، خدمات رسانی فرهنگی و توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی را حرکتی ارزشمند و شایسته تقدیر دانست و اعلام کرد: حضور در این مراسم من را به یاد دوران کتابداری خودم انداخت و این موضوع موجب یادآوری خاطرات شیرین دوران جوانی ام شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان نیز اظهار داشت: تأمین منابع و به روز رسانی امکانات این کتابخانه هم راستا با سایر کتابخانه های عمومی استان به صورت مداوم و برنامه ریزی شده صورت خواهد گرفت.

ارشاد استعدادی بیان داشت: در صورت حمایت مسئولان استان و شهرستان تمام روستاهای بالای 1500 نفر جمعیت دارای کتابخانه می‌شوند.

وی گفت: این اداره کل آمادگی کامل دارد در صورت فراهم نمودن بستر لازم در کمترین زمان لازم اقدام به تجهیز و تأمین منابع لازم برای کتابخانه های عمومی در روستاها و مناطق محروم و هر مکانی که شرایط کار فراهم باشد کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما