وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 3 بهمن 1393 ساعت 10:28   |   کد مطلب: 12338
نامگذاری همدان درسال 94به نام میرسید علی همدانی
استاندار همدان گفت: با توجه به برگزاری همایش بین المللی میر سید علی همدانی در فصل سوم سال 94 نام همدان در سال آینده به عنوان این شخصیت بزرگوار نامگذاری می شود.

به گزارش نافع، محمد ناصر نیکبخت در ستاد برگزاری همایش میر سید علی همدانی اظهار کرد: برگزاری همایش میر سید علی همدانی کار بزرگ و ارزشمندی است که باید شایسته نام این شخصیت برای اجرای بهتر این برنامه تلاش کرد.

وی اضافه کرد: گرچه دیگر کشورها بیش از ایران نسبت به سید همدانی شناخت دارند با این وجود باید نتیجه و خروجی این همایش شناخت بهتر میر سید علی همدانی در عرصه بین الملل باشد.

وی گفت: استان همدان دارای مفاخر و شخصیت های علمی و عرفانی بزرگی است که می توان از این ظرفیت برای شناساندن همدان بهره گرفت.

استاندار همدان حضور نماینده جامعة المصطفی در این نشست را ظرفیت مناسبی برای پیشبرد بهینه برنامه ها دانست و خواستار استفاده از توان علمی و فکری فعالان در این مجموعه شد.

نیکبخت افزود: با توجه به برگزاری همایش بین المللی میر سید علی همدانی در فصل سوم سال 94 نام همدان در سال آینده به عنوان این شخصیت بزرگوار نامگذاری می شود.

وی پیشنهاد داد: بروشورهایی پیرامون معرفی شخصیت میرسیدعلی همدانی تهیه و در ایام نوروز در کنار دیگر اقلام به مسافران نوروزی همدان هدیه شود.

وی گفت: استان همدان دارای مفاخر بی شماری است که میرسید علی همدانی یکی از شب چراغ های تابان این استان محسوب می شود .

استاندار همدان تصریح کرد: بزرگان و مفاخر بیشماری در استان همدان مدفون هستند که حتی همسایه های همجوار این استان نیز آنها را نمی شناسند.

نیکبخت خواستار فعال شدن تیم اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت رسانه های نوشتاری و دیداری برای معرفی شخصیت های فرهیخته استان به ویژه میر سید علی همدانی شد.

میر سید علی همدانی از عرفا و دانشمندان قرن هشتم هجری (14 میلادی) و از مبلغان اسلام، در 12 رجب 714 هجری قمری در شهر همدان دیده به جهان گشود و در ماه ذیحجه 786 هجری قمری در شهر ˈکنرˈ افغانستان کنونی دار فانی را وداع گفت سپس پیکر مطهر وی به منطقه ˈختلانˈ تاجیکستان منتقل شد و در مدرسه ای که این شخصیت در زمان حیات خود در شهر کولاب تاجیکستان بنا نهاده بود به خاک سپرده شد.

با توجه به شخصیت این عالم گرانقدر سازمان یونسکو سال های 2014 و 2015 را به نام میرسیدعلی همدانی نامگذاری کرده است.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما