وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 24 دى 1393 ساعت 12:46   |   کد مطلب: 12153
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي استان همدان:
بیش از 3 هزار کارت اهدای عضو در استان همدان صادر شد
بیش از 3 هزار کارت اهدای عضو در استان همدان صادر شد
رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از سه هزار کارت اهداء عضو در انجمن حمايت از بيماران كليوي استان صادر شده است.

به گزارش نافع، ابوالفتح میرزایی در گفتگویی اظهار داشت: اين ميزان در مقايسه با مدت مشابه پارسال 12 درصد افزايش داشته است.

وی افزود: در طول اين مدت 39 مورد پيوند كليه انجام شده كه نسبت به مشابه سال گذشته با سه مورد كاهش روبه‌رو بوده است.

میرزایی همچنين از پذيرش بيماران جديد دياليزي در 9 ماهه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان كرد: تاكنون 136 بيمار جديد دياليزي پذيرش شده‌اند و تحت درمان قرار گرفته‌اند كه در اين مورد نيز با كاهش 9 درصدي روبه‌رو بوده‌ايم.

وی  با بيان اينكه بيماران كليوي خاص (پيوند كليه و دياليزي) به عنوان بخشي از بيماران خاص در استان همدان با مشكلات فراواني همچون پرداخت مداوم هزينه‌هاي سنگين دارويي و كمبود تجهيزات دياليز مواجه هستند، ادامه داد: اگر حمايت‌هاي لازم از بيماران كليوي انجام نگيرد اين بيماران قادر به تأمين هزينه‌هاي درمان و زندگي خود نيستند.

ابوالفتح میرزایی ادامه داد: همچنين بيماران دياليزي در رفت و آمد، هزينه دارو، ويزيت، آزمايش و... مشكل دارند.

رئيس انجمن حمايت از بيماران كليوي استان همدان با اشاره به اينكه بيماران كليوي به لحاظ درآمدي وضعيت مطلوبي ندارند اما هزينه‌هاي درمان آنها زياد است، عنوان كرد: اين بيماران به دليل اينكه كارايي خود را از دست مي‌دهند در نتيجه درآمد آنها نيز كم مي‌شود.

میرزایی اظهار كرد: هر بيمار دياليزي به طور ميانگين ماهيانه 300 هزار تومان براي درمان هزينه مي‌كند.

وي با بيان اينكه يكي از بهترين راه‌هاي پيوند كليه، اهداي عضو از سوي بيماران مرگ مغزي است، چرا كه مرگ مغزي قابل برگشت نيست و مي‌توان از اعضاي اين بيماران براي پيوند استفاده كرد، تأكيد کرد: بايد با اطلاع‌رساني همه جانبه و مناسب فرهنگ اهداي عضو بيماران مرگ مغزي در سطح كشور و استان همدان نهادينه شود و با فرهنگ‌سازي مناسب فرصت زندگي بيشتر به افراد نيازمند داده شود.

این مسئول خاطرنشان كرد: پيوند اعضا حركتي ايثارگرانه است كه نشان از حس انسان دوستي دارد و همه افراد بايد به اهداي عضو به عنوان يك حركت شايسته و بجا در جامعه نگاه كنند.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ح

دیدگاه‌ها

سلام در انجمن حمايت از بيماران كليوي بيش از 15000 كارت اهداء عضو به ثبت رسيده است .

دیدگاه شما