وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 23 دى 1393 ساعت 11:46   |   کد مطلب: 12130
برخورداری 237 هزار زندانی از آموزش‌های مهارتی در همدان
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از ارائه 237هزار و 556 نفر- ساعت آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در زندان‌های این استان در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نافع، علیرضا مهرابی افزود: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی، توانمند سازی، ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری، و در راستای انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در نه ماهه سال جاری، 237 هزار و 556 نفر – ساعت آموزش در زندان های استان ارائه شده است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ارائه آموزشهای فنی  و حرفه ای به مددجویان افزود: یکی از علل اصلی بزهکاری و جرم در جامعه ،بیکاری است زیرا خیلی از کسانیکه شغل ندارندو به  کارهای خلاف رو آورده  و راهی زندان می شوند.

مهرابی تصریح کرد : اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان در راستای انجام رسالت سازمانی خود با برنامه ریزی و رویکرد جدید  تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا با ارائه مهارتهای فنی و حرفه ای وفراهم نمودن زمینه اشتغال موجبات بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه را فراهم نماید و مانع  بازگشت مجددزندانیان به زندان ها شود.
وی با تاکید براین مطلب که فراگیری آموزش های مهارتی با ایجاد اشتغال برای زندانیان در بازگشت موثر آنان به جامعه بسیار اهمیت دارد اظهار داشت: آموزش های فنی و مهارتی به مددجویان را موجب تقویت شخصیت و منزلت اجتماعی آنان شده و این آموزش‌ها باعث ایجاد انگیزه، امید به زندگی و اشتغال آنان پس از آزادی از زندان می گردد.

انتهای پیام/ح

 

دیدگاه شما