وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 15 دى 1393 ساعت 11:58   |   کد مطلب: 12057
اعزام بانوان باردار به عمره مفرده ممنوع است
معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه منع اعزام به عمره برای بانوان باردار وجود دارد، در خصوص سفر این قشر خاص به عمره مفرده هشدار داد.

به گزارش نافع، علی احمد زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به مشکلاتی که در خصوص اعزام بانوان باردار به حج وجود دارد در خصوص اعزام این قشر خاص به عمره مفرده هشدار داد.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل مرکز پزشکی، بانوان در هر دوره ای از بارداری که باشند از اعزام به حج عمره منع می شوند گفت: این قانون از ابتدا وجود داشت ولی الان در پی مشکلاتی که ممکن است توسط این افراد بوجود آید از اعزام این افراد به حج عمره جلوگیری می شود.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه به بانوان باردار اصلاً توصیه نمی‌شود که در دوران بارداری عازم سفر عمره شوند، گفت: متأسفانه زائران این مسئله را پنهان می‌کنند در حالی که به دلیل پرواز طولانی، سنگینی اعمال و پیاده‌روی‌های طولانی ممکن است مشکلاتی در این خصوص برای آنها پیش آید.

احمدزاده با اشاره به اینکه بیماران دیالیزی مشکلی برای اعزام ندارند گفت: با توجه به اینکه دیالیز سخت ترین بیماری است که ممکن است مشکلاتی هم برای فرد و هم برای کاروان بوجود آورد ولی بر اساس در نظر گرفتن شرایط این افراد و طی هماهنگی هایی که انجام می شود این قشر به سفر حج اعزام می شوند.

وی افزود: از آذرماه 93 کهدوره جدید اعزام زائرین به حج عمره آغاز شده تاکنون، حدود 1000 نفر مراجعه کننده داشتیم که با توجه به شرایط و قوانین، نفراتی که بالای 45 سال هستند یا افرادی که نسبت به وجود بیماری خوداظهاری کرده اند یا بنا به تشخیص مسئول کاروان به معاینه مراجعه می کنند.

منبع:تیار

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما