وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 6 دى 1393 ساعت 11:25   |   کد مطلب: 11817
یک سال زندان؛ حکم انتشار طومار علیه یک زمین خوار!/ آیا دادگستری فارس این حکم را تائید می کند؟
بهرام جعفریان پور مدیر مسئول پایگاه خبری داراب آنلاین به دلیل آنچه"نشر اکاذیب" اعلام شده در حالی به تحمل یکسال حبس محکوم گردیده که دو تن از اهالی بخش فرگ داراب نیز فقط به دلیل امضای طومار علیه فرد زمین خوار هر کدام به تحمل شش ماه حبس محکوم شده اند!

به گزارش نافع به نقل از راه دانا،موضوع مبارزه با زمین خواری و رفع تصرف اراضی جنگلها و مراتع همواره مورد تاکید مسئولین نظام جمهوری اسلامی بوده به طوری که مقام معظم رهبری بارها به اهمیت این موضوع پرداخته اند.

اخیرا شعبه 102 دادگاه عمومی (جزایی) دادگستری شهرستان داراب استان فارس، مدیر مسئول سایت خبری «داراب آنلاین» را به دلیل انتشار خبر زمین خواری فردی صاحب نفوذ به تحمل یکسال حبس محکوم کرده است!

بهرام جعفریان پور مدیر مسئول پایگاه خبری داراب آنلاین به دلیل آنچه"نشر اکاذیب" اعلام شده در حالی به تحمل یکسال حبس محکوم گردیده که دو تن از اهالی بخش فرگ داراب نیز فقط به دلیل امضای طومار علیه فرد زمین خوار هر کدام به تحمل شش ماه حبس محکوم شده اند!

اصل ماجرا چه بود؟

سایت خبری داراب آنلاین در تاریخ 26 تیر ماه سال 1391 طومار امضا شده توسط مردم و به خصوص شورای شهر دوبرجی مرکز بخش فرگ شهرستان داراب  را با عنوان"زمین خواری چند ده هکتاری در ملک آباد فرگ" منتشر کرد. جالب این جاست که تصویر طومار بدون نام و نام خانوادگی و عنوان مسئولیت های قبلی و فعلی شاکی پرونده در سایت داراب آنلاین منتشر و از مسئولین قضایی و دولتی خواسته شده بود با ورود به موقع به چنین پرونده هایی موجبات رضایت مردم شهرستان داراب را فراهم کنند.

وقتی منابع طبیعی هم شاکی زمین خوار صاحب نفوذ است!

همه این ها در حالی است که اداره منابع طبیعی شهرستان داراب به محض دریافت طومار اهالی (در تاریخ ششم خرداد 91)اقدام به تشکیل پرونده در خصوص تصرفات غیر قانونی فرد مذکور کرده است.

این اداره در تاریخ 10 تیر ماه 91 در خصوص 2.2 هکتار تصرف غیر قانونی در قسمت شمالی زمین تحت تصرف فرد مذکور و در تاریخ 23 مهر ماه همان سال به دلیل تصرف 20 هکتار دیگر در سمت شرقی و جنوبی اراضی از شاکی سایت داراب آنلاین شکایت کرده است و این مساله مویــد اصالت حق خواهی و مطالبه جدی مردمی است که رسانه ها براساس وظیفه ذاتی و حرفه ای پیگیر آن بوده اند. 

سوابق روشن مدیر کل دادگستری فارس در برخورد با زمین خواران

پیش از این، خدائیان که اکنون معاون قوه قضائیه شده با همراهی های شایسته دادستان وقت شیراز که حالا بر کرسی قاضی القضاتی فارس هم تکیه زده، خبرهای خوبی را در خصوص مبارزه و مقابله جدی با زمین خواران و متصرفین غیرقانونی اراضی عمومی به رسانه ها داده بود؛ حالا با توجه به محکومیت تامل برانگیز یک خبرنگار در این پرونده و ورود جدی و قاطع مسئولان قضایی استان در این خصوص باید منتظر رای در مرحله تجدید نظرخواهی باشیم و ببینیم که  در نهایت چه رایی صادر می‌شود.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما