وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 5 دى 1393 ساعت 19:47   |   کد مطلب: 11798
فتنه 88 با بصیرت مردم نابود شد
امام جمعه ملایرگفت:دشمن از هر راهی برای سرنگون کردن نظام اسلامی استفاده می کند و فتنه 88 با بصیرت مردم نابود شد.

به گزارش نافع به نقل از ملایری ها، آیت الله حاج سید رضا فاضلیان در خطبه‌عای عبادی-سیاسی این هفته ملایر با اشاره به روز نهم دی، روز بصیرت در این هفته اظهار کرد: دشمن از هر راهی برای سرنگون کردن نظام اسلامی استفاده می کند و فتنه 88 با بصیرت مردم نابود شد.

وی شناخت را لازمه بصیرت دانست و عنوان کرد: شناخت نسبت به زمان، نیاز، دوست، دشمن، وسیله و راه جنگ با دشمن پنج شناخت لازمه بصیرت است که هر کدام از این شناخت‌ها نباشد بصیرت ایجاد نمی‌گردد.

امام جمعه ملایر بصیرت مردم را عامل اصلی پیروزی در 9 دی بر فتنه عنوان و بیان کرد: اگر مردم بینا نبودند جنگ صفین در ایران تکرار می‌شد.

وی با اشاره روز اول ربیع الاول و شجاعت امام علی(ع) برای خوابیدن به جای پیامبر(ص) در بستر وی اظهار کرد: تمامی قبایل عرب برای کشتن پیامبر اکرم(ص) جمع شده بودند که با شجاعت امیرالمومنین(ع) و اذن خداوند نقشه قبایل عرب برملا شد.

فاضلیان به برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(ع) در هشتم ماه ربیع الاول تاکید و بیان کرد: برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسگری(ع) و عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) بسیار مهم و موجب شادی  امام زمان(عج) می‌شود.

وی با اشاره به آغاز هفته سواد آموزی عنوان کرد: دشمنان اسلام سعی بر بی سواد نگه داشتن ایران بودند که به برکت انقلاب اسلامی بی سوادی تا حدی بر طرف شده است.

امام جمعه ملایر افزود: در قرآن کریم و اولین آیه ای که به پیامبر(ص) نازل شده است بر سواد آموزی تاکید شده و در هیچ دینی به اندازه اسلام بر فراگیری علم سفارش نشده است.

وی تاکید کرد: علما و اهل علم دست به کار شوند و با کار در روستاها آمار بی سوادی در کشور را به صفر نزدیک کنند پرا که سواد مشا خیر و برکات می شود.

فاضلیان اخلاق و دیانت را ملاک‌های اصلی در ازدواج بیان کرد و گفت: خانواده‌ها در امر ازدواج سخت گیری نکنند و ملاک اصلی را در ازدواج جوانان دیانت و اخلاق در نظر بگیرند چرا که با این دو اصل زندگی دوام زیادی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما