وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 5 دى 1393 ساعت 12:24   |   کد مطلب: 11792
سران فتنه 88 پشیمان نیستند/بخشش فتنه گران بی ‎معناست
نماینده مردم تهران در مجلس گفت:سران فتنه هنوز از اقدامات خود پشیمان نیستند، پس بخشش معنایی نداردافزود: این افراد هنوز هم در مقابل نظام اسلامی می‎ایستند، پس دیگر جایی برای بخشش باقی نمی‎ماند.

به گزارش نافع، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامیدر همایش تجلیل از پیشگامی آیت‌الله نوری‌ همدانی در خلق حماسه 9 دی در همدان، نهم دی را یوم‎الله خواند که دارای عبرت‎ها و درس‎های بسیاری برای جامعه است.

وی نهم دی را نقطه عطفی در برچیدن بساط فتنه و فتنه‎گری دانست و گفت: حماسه عظیم 9 دی از سوی دیگر مصونیت‎بخش جدی برای آینده نظام و انقلاب اسلامی است که باید آن را پاسداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با نگاهی گذرا به آیینه 9 دی، کسانی را می‎بینیم که در قله رفیع بصیرت قرار داشتند که آیت‌الله نوری‌همدانی یکی از این چهره‌های شاخص بصیر، اهل دانش و صبر بود.

وی افزود: آیت‌الله نوری‌همدانی در ایامی که برای بسیاری از مسئولان و نخبگان این کشور ابهام وجود داشت، نه تنها برای او ابهامی نبود که با رشادت، شجاعت مثال‌زدنی و دقت نظر بالا سعی کرد دیگران را نیز در مسیر درست هدایت کند.

زاکانی با بیان اینکه آیت‎الله نوری‌همدانی با روشنگری خود فتنه و فتنه‌گران را ناکام گذاشت، گفت: کسانی که چشم امید به فتنه دشمنان دوخته بودند به واسطه بصیرت‌افزایی این عالم مجاهد ناامید شدند.

وی آیت‎الله نوری‌همدانی را از علمداران قبل از فتح انقلاب اسلامی دانست و ضمن تأکید بر لزوم توجه به این پیشگامی اظهار کرد: قرآن کریم نیز برای مسلمانی که قبل از پیروزی اسلام پا به عرصه مسلمانی گذاشته باشد با کسی که قبل از آن و با وجود شرایط سخت، به دین اسلام روی آورده، تفاوت قائل است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: آیت‎الله نوری‌همدانی مجاهد و پیشتازی است که چراغ فروزان انقلاب اسلامی در سال 56 از خانه وی در قم آغاز شد تا گام به گام شرایط برای پیروزی انقلاب در سال 57 محقق شود.

وی خواص جان بر کف را کسانی دانست که اهل بصیرت و مجاهدت باشند و اظهار داشت: ممکن است کسانی اهل بصیرت باشند اما قدرت و شجاعت حضور در صحنه را نداشته باشند.

زاکانی تأکید کرد: در جریان فتنه برخی از خواص جامعه نسبت به حقانیت رویکرد نظام ابهام نداشتند اما جسارت و جرأت حضور در صحنه برای دفاع از انقلاب را پیدا نکردند.

وی آیت‌الله نوری‌همدانی را جزء سرآمدان عرصه مجاهدت، بیداری، آگاه‌سازی و حضور در میدان عنوان کرد و افزود: وی در جایگاه مرجعیت پا بر عرصه میدان گذاشت و خود را به مانند یک فدایی جان بر کف ولایت در مقابل طوفان فتنه قرار داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه برخی از خواص گرفتار فرزندان و اطرافیانشان شدند و همین امر مانع از حضور آنها در مسیر حق شد، گفت: این افراد با تحت تأثیر قرار گرفتن اطرافیان و در برخی موارد کسب اطلاعات غلط، به جای یاری انقلاب و روشنگری، سنگی بر مسیر آن شدند.

وی اظهار کرد: اخیراً سایت جماران نکته‌ای را از سوی یکی از آنهای که در ایام فتنه دچار مشکل شد بیان کرده که سایت جرس هم از آن استقبال کرده است.

زاکانی افزود: عامل اصلی مخدوش شدن ذهن این فرد و بیان حرف‌هایی که هیچ جایگاهی در کشور نداشته و فقط باعث سوء‌استفاده دشمن می‌شود، به خاطر تحت تأثیر قرار گرفتن افکار فرزندش بوده است.

وی گفت: در فراز و نشیب سختی‌های فتنه برخی نزدیکان آیت‎الله نوری‌همدانی برای این همه رشادت و حضور ایشان در صحنه فشار می‎آوردند و هزینه دادن را نمی‎پذیرفتند اما این عالم مجاهد خود را در میدان مقابله با فتنه قرار داده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وجود مردمی بصیر در دارالمومنین همدان، مصداق آن را حضور خودجوش مردم در دفاع از انقلاب و ولایت دو روز قبل از 9 دی عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه حماسه نهم دی را باید پاسداشت، اظهار کرد: برخی علاقه‎ای به بحث بر روی ابعاد فتنه ندارند و بعضی دیگر فکر می‌کنند فتنه یک دعوای شخصی بود.

زاکانی ادامه داد: یکی از نمایندگان مجلس دائماً مدعی است که اگر احمدی‎نژاد در مناظرات خود برخی نکات را مطرح نمی‎کرد عده‎ای نیز به لجبازی با او بر نمی‎خاستند، در صورتی که این دیدگاه بسیار سطحی است.

وی با بیان اینکه برخی می‎خواهند ابعاد فتنه را کوچک کرده و آن را در حد یک دعوای شخصی پایین بیاورند، در صورتی که چنین نبود، افزود: بعضی نیز معتقدند جریان فتنه 88 جنگ بر سر قدرت بود، به این دسته از افراد باید گفت بله درست است، اما جنگ قدرتی که در خدمت بیگانگان قرار داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس فتنه 88 را یک کودتای تمام‌عیار آمریکایی ـ اسرائیلی برای براندازی نظام دانست و اظهار داشت: این توطئه حداقل با یک برنامه 10 ساله تدارک دیده شده بود تا با قراردادن مردم در مقابل هم، اساس و پایه نظام اسلامی را نشانه رود.

وی گفت: هیچ کس نمی‎تواند بگوید ریشه فتنه ناشی از یک اختلاف سلیقه بود چون کسانی که آب بر آسیاب دشمن ریختند از ماه‎ها قبل هیزم این فتنه را مهیا کرده بودند.

زاکانی با بیان اینکه این افراد از مدت‎ها قبل کمیته صیانت از آرا را تشکیل داده بودند، تلاش به منظور القای دروغ بزرگ تقلب در کشور طی 9 ماه و کوشش برای معرفی خود به عنوان پیروز انتخابات قبل از شمارش آرا از جمله برنامه‎ریزی‎های از پیش تعیین شده آنها بود.

وی افزود: این در حالی است که طبق نظرسنجی آمریکا، 87 درصد مردم ایران قصد شرکت در انتخابات را داشتند که از بین آنها حداقل 34 درصد به احمدی‌نژاد و 14 درصد به موسوی رأی می‌دادند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه تغییر سیاست‎های آمریکا در برابر ایران ناشی از فتنه‎گری فتنه‎گران بود، گفت: نامه اوباما دو روز قبل از انتخابات به رهبر فرزانه انقلاب به خاطر عملکرد سران فتنه بود.

وی اظهار کرد: سران فتنه سبب شدند به یکباره سیاست آمریکا در روند مذاکرات آلماتی 1 و 2 که قرار بود حق هسته‎ای ایران به رسمیت شناخته شود، تغییر کند؛ هرچند آمریکا کاره‎ای نیست که این حق را نپذیرد.

زاکانی گفت: آمریکا در مذاکرات عراق، مسکو و آلماتی 1 به عنوان یک مجموعه تسلیم شده، به دنبال تن دادن به خواسته‎های به حق ایران اسلامی بودند که به یکباره در آلماتی 2 منتظر نتیجه انتخابات شدند.

وی با بیان اینکه با وقوع جریان فتنه تحلیل آمریکا نیز با این ادعا که ایران دچار بی‎ثباتی سیاسی است، تغییر کرد، افزود: بعد از آن رویکرد فشار همه‎جانبه و تحریم از سوی آمریکا علیه ایران شدت گرفت.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: در این میان سران فتنه و برخی از آقازاده‌ها نیز با صدور پیام‎هایی به آمریکا، تنها راه مواجهه با انقلاب اسلامی را ایجاد تنگنا در عرصه اقتصادی عنوان می‎کردند.

وی اظهار داشت: در شرایطی که فرزندان انقلاب ثابت‌قدم حقوق هسته‎ای ایران را دنبال می‎کردند، موسوی با صدور بیانیه‎های پی در پی آن را خلاف مصلحت کشور می‎خواند.

به گفته زاکانی، اینها «ایستادگی» را خلاف مصلحت نظام می‎پنداشتند اما پا گذاشتن روی قانون، متهم کردن نظام به دروغ، تقلب، تجاوز و خیانت به زعم آنها امری پسندیده بود زیرا تقوای سیاسی امری فراموش‎شده در بین آنهاست.

وی بخش عمده‎ای از مشکلات امروز کشور را ناشی از ایجاد امید از سوی سران فتنه در بین دشمنان دانست و با تأکید بر اینکه باید مراقب نفاق و فتنه بود، گفت: ما امروز دچار نفاق جدیدی در کشور تحت عنوان تجدیدنظرطلبان هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این جریان نفاق، آرمان امام راحل، انقلاب اسلامی و مبانی آن را باور ندارند اما به صراحت حرفی از آن نمی‌زنند، این موضوع را بسیار خطرناک دانست.

وی اظهار کرد: این جریان امروز در ظاهر به دنبال جبران گذشته خود هستند به این معنا که اگر در دوم خرداد بخشی از نمادهای انقلاب و حضور در جمع خانواده شهدا را فراموش کرده بودند به دنبال برجسته کردن جنبه تبلیغاتی، سعی در طرح شعارهای انقلاب آن هم در ظاهر هستند.

زاکانی افزود: این جریان منافق به شدت دنبال همرنگ نشان دادن خود با انقلابیون هستند اما در عمل کار خود را بر خلاف مسیر اصلی انقلاب انجام می‎دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز شرایط انقلاب از دهه‌های قبل سخت‎تر شده است، گفت: سفیر آمریکا در بحرین به صراحت اعلام کرد با اعمال فشار اقتصادی علیه ایران به دنبال ایجاد ناآرامی و بر هم زدن امنیت ایران اسلامی است تا مردم راه نجات را در پناه بردن به امثال موسوی و خاتمی بدانند.

وی افزود: طبق اعتراف آمریکا، این جریان قبلاً پذیرفته شده و مورد حمایت آنها نیز بود اما بنا دارند مستقیم‎تر آن را پشتیبانی کنند.

زاکانی با اشاره به اینکه امریکا طمع کرده فشار اقتصادی منجر به رویگردانی اجتماعی در کشور شود، این موضوع را خیال خامی بیش ندانست.

وی با بیان اینکه به گفته خود آمریکا، پایین آمدن قیمت نفت با هدف ایجاد رویگردانی اجتماعی در ایران اسلامی است، اظهار کرد: این در حالی است که آمریکا هنوز ملت بصیر و انقلابی ایران را نشناخته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه عده‎ای به جنگ استقلال، آزادی و نظام اسلامی ما آمده‎اند، اما به ما توصیه اخلاق‎مداری می‎کنند، بیان داشت: اینها در زمان فتنه افراد مخل امنیت را پنهان کردند و بعد از انتشار عکس‎ آنها، گفتند که سر به نیست شدند.

به گفته وی مشارکت 40 میلیونی مردم در انتخابات 88 قدرت بزرگی را برای ایران به منظور عبور از موانع فراهم کرده بود، اما فتنه‎گری فتنه‎گران این ظرفیت را به آتش کشید.

زاکانی سران فتنه با بهانه قدرت‎طلبی قصد مخدوش کردن چهره نظام را داشتند، نمونه آن را صدور بیانیه برای به میدان آوردن آشوب‎طلبان از سوی میرحسین موسوی و اتهام تجاوز به نظام از سوی کروبی دانست.

وی با بیان اینکه سران فتنه هنوز از اقدامات خود پشیمان نیستند، پس بخشش معنایی ندارد، گفت: این افراد هنوز هم در مقابل نظام اسلامی می‎ایستند، پس دیگر جایی برای بخشش باقی نمی‎ماند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عدم محاکمه سران فتنه را لطف و رأفت نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: در اینکه برخی از اینها محارب هستند، شکی نیست.

وی با بیان اینکه امروز اتفاق عجیبی در راه است، افزود: ضد انقلاب و دشمنان نظام به این نتیجه رسیده‎اند که عده‎ای تجدیدنظرطلب را روی کار بیاورند.

زاکانی با بیان اینکه این جریان به دنبال ادامه همان مسیر فتنه هستند، گفت: عدم درج خبر از حضور میلیونی در اربعین حسینی در تعدادی از روزنامه‎های زنجیره‎ای معنایی جز عناد با نمادهای اسلامی ندارد.

وی اظهار کرد: تجدیدنظرطلبان امروز دیگر صحبتی از حاکمیت دوگانه نمی‌کنند چون تجربه دو خرداد باعث شده با شعار دینی و انقلابی در پی دستیابی به اهداف خود پیش روند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیراً بحث 12 هزار میلیارد تومانی را به دروغ مطرح کردند چون دنبال این هستند که نمادهای انقلاب ما را در منطقه بزنند و آن را به این موضوع وصل کنند تا نگاه انقلابی امام (ره) در منطقه تثبیت نشود.

وی گفت: اینها آرزو می‎کنند جریان انقلابی ایران در منطقه زمین‎گیر شود تا آنها به امیال و اهداف خود دست یابند.

زاکانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، اظهار داشت: عده‎ای در داخل از سر بی‌بصیرتی با کسانی که امروز سر مسلمانان را به راحتی آب خوردن از تن جدا می‎کنند، همراهی کردند.

وی افزود: اگر نظام می‎خواست در مسیر غلط آنان حرکت کند، باید سر ما امروز زیر چکمه‎های آمریکا بود و باید در مرزهای خود با داعش مواجه می‎شدیم.

نماینده مردم تهران در مجلس از مردم خواست نسبت به فتنه‎‌های جدید بصیر بوده و همواره در مسیر انقلاب و ولایت گام بردارند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما