وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 28 آذر 1393 ساعت 19:37   |   کد مطلب: 11674
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اهمیت به شناخت معرفت والای نبی مکرم اسلام، گفت: با ارادت به آنها نباید فقط به اشک ریختن در سوگ از دست دادنشان خلاصه شود.

به گزارش نافع به نقل از آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نمازجمعه امروز اظهار کرد: شرکت در عزاداری ائمه اطهار (س) تنها نباید صرف عزاداری باشد بلکه شناخت ابعاد وجودی و سیرت امامان بزرگوار باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ما باید بهترین لحظات عمر خود را برای کسب معرفت و شاخت زوایای وجودی پیامبر اسلام (ص) و امام معصوم بگذاریم و اگر معرفت به این امامان و پیامبر اسلام (ص) پیدا نکنیم در حق آنها جفا کرده ایم.
وی گفت: تلاش نکردن برای شناخت سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع) ظلمی بزرگ است و هر فردی باید به اندازه درک و معرفت خود در راه شناخت امامان شیعه تلاش کند.
امام جمعه همدان در ادامه با بیان وقایعی که در غدیر خم اتفاق افتاد گفت: واقعه غدیر خم در بین یکصد هزار نفر از حجاج بیت الله الحرام برگزار شد و رسول خدا (ص) در آن روز علی (ع) را به جانشین خود و ولی امر مسلمین معرفی کرد اما نبود درک و شناخت از موضوع امامت موجب شد علی (ع) از خلافت باز بماند که بعدها واقعه غدیر خم توسط بسیاری از افراد کور دل تکذیب شد.
آیت الله محمدی درک و شناخت سیره امامان را مهمترین راه سعادت بشریت دانست و گفت: برخی از شیعان همچون آیت اله امینی تلاشی وافر برای اثبات شیعه و امامت امیر المومنین(ع) داشتند به گونه ای که این مرجع عالیقدر برای نگارش کتاب الغدیر بیش از یکصد هزار جلد کتاب را در تمام کتابخانه ای خاورمیانه جمع آوری و مطاله کرد.
وی افزود: امروز رسالت حوزه های علمیه بسیار سنگین است و علما و روحانیون باید برای آگاه سازی و انتقال مفاهیم اسلامی تلاش کنند.
 کسب معرفت بر زمین مانده است
وی گام اول برای سعادت را کسب معرفت عنوان کرد و گفت: امروز مبادی دینی را از یک میلیارد مسلمان اهل سنت گرفتند و مسائل تعصبی به آنها آموختند و شیعیان نیز در پیچ و خم زندگی خود گرفتارند و کسب معرفت بر زمین مانده است.
نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: امروز با توجه به وجود مسایل و مباحث مختلف جهاد علمی، اخلاقی، ریاضتی و تبلیغی بر شیعیان واجب است و همه باید به سمت کسب معرفت و شناخت اولیای خدا حرکت کنند.
آیت الله محمدی در ادامه سخنان خود از مردم همدان برای حضور در تجمع بزرگ روز اربعین حسینی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما