وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : يكشنبه 23 آذر 1393 ساعت 13:55   |   کد مطلب: 11577
مراسم قرائت زیارت اربعین در بقاع متبرکه شاخص همدان برگزار شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین در بقاع متبرکه استان همدان خبر داد.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: سفارش بسیاری بر قرائت زیارت امام حسین(ع‌) در روز اربعین شده زیرا در زیارت اربعین به عنصر آگاهی، فهمیدن، درک کردن و از نادانی فاصله گرفتن و در جمله پایانی زیارت به ثبات، استقامت و ایستادگی در راه امام حسین(ع) اشاره شده است.

وی با بیان اینکه زیارت اربعین بر دشمن‌شناسی و امام‌شناسی تأکید دارد، اظهار داشت: واژه اربعین در معارف دینی با دو معنا همراه و توأم است؛ معنای اول اربعین با علم، حکمت، بصیرت، بینش، فهم و اندیشه همراه و معنای دوم از کلمه اربعین، ایستادگی، دوام، ثبات، استمرار و استقرار است.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با اشاره به برگزاری قرائت زیارت اربعین در 39 بقعه متبرکه و امامزاده استان همدان بیان کرد: امسال نیز مانند گذشته بقاع متبرکه امامزاده عبدا...(ع) همدان، امامزاده عبدا...(ع) ملایر، امامزاده محمد(ع) نهاوند و امامزادگان شاخص پذیرای زائران و مشتاقان اهل بیت(ع) برای قرائت زیارت اربعین بود.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع)، نیاز به روشنگری در بین نسل جوان دارد، اضافه کرد:  جوانان و نوجوانان باید بدانند که چگونه این حرکت آغاز و چگونه نهضت کربلا در روزگار ما و گذشتگان برای همه اسوه و نمونه شده است.

مظاهری

انتهای پیام/ح

دیدگاه شما