وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 14 آذر 1393 ساعت 15:56   |   کد مطلب: 11388
اربعین مانور قدرت شیعیان است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت:اربعین مانور قدرت شیعیان و بستری مناسب برای پیوستن به فرهنگ و مکتب حسینی است.

به گزارش نافع، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: اربعین کلمه ای قرآنی و به معنای چهل است که در روایات مختلف و داستان زندگی پیامبران ارزش و اهمیت عدد چهل به طور کامل مشخص شده است.

وی عنوان کرد: زیارت اربعین امام حسین(ع) یکی از شاخص‌های ایمان و شیعه‌گری است و در این روز شیفتگان حق و حقیقت به زیارت امام حسین(ع) می‌آیند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جهانیان باید در راهپیمایی 20 میلیون نفری تفکر کنند که چه جاذبه‌ای توانسته این همه دل را اسیر خود کند افزود: هر کسی بی‌تفاوت به این موضوع باشد باید به ایمان و انسانیت او شک کرد.

وی با بیان اینکه اربعین یک واژه قرآنی به معنی چهلم است عنوان کرد: عدد اربعین در فرود و صعود انسان تعیین‌کننده است و انسان در اوج کمال و تنزل خود با اربعین عجین شده است.

محمدی اظهار داشت:تاکنون10 میلیارد ریال از سوی استانداری همدان و 10میلیارد ریال نیز از سوی شهرداری همدان برای ساخت این زائر سرا در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد:ساخت این زائر سرا یکی از مهمترین نیازهای زوار استان همدان بود که با عملی شدن آن و ساخت این زائر سرای هشت طبقه، مشکل اسکان بسیاری از مسافران حل خواهد شد.
امام جمعه همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اربعین حسینی نماد ایمان و شیعه گری است اضافه کرد:اربعین پیامی بزرگ برای جهان و جهانیان و باشکوه ترین راهپیمایی دنیا است که با حضور 20 میلیون شیعه در سرزمین مقدس کربلا برگزار می شود.
وی اظهار داشت:اربعین کلمه ای قرآنی و به معنای چهل است که در روایات مختلف و داستان زندگی پیامبران ارزش و اهمیت عدد چهل به طور کامل مشخص شده است.
محمدی با بیان اینکه اربعین مانور قدرت شیعیان است ادامه داد:اربعین بستری مناسب برای پیوستن به فرهنگ و مکتب حسینی است.
انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما