وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 11 آذر 1393 ساعت 11:38   |   کد مطلب: 11332
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران در همدان:
از ساخته‌های فیلم اولی‌های مستعد حمایت مالی خواهد شد
از ساخته‌های فیلم اولی‌های مستعد حمایت مالی خواهد شد
مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران گفت: از ساخته‌های فیلم اولی‌های مستعد حمایت مالی خواهد شد.

به گزارش نافع، حبیب ایل‌بیگی در نشست با اساتید، فیلمسازان و عکاسان سینمای جوان همدان افزود: تیم مدیریت انجمن از مشکلات هنرجویان و نیازهای آنها با خبر است؛ چون خودشان هم روزی هنرجو بوده‌اند.

وی اظهار داشت: در نظر داریم تا همه فیلم های تولید شده در انجمن از ابتدا تاکنون را به شکل دیجیتال ساماندهی کنیم.

ایل بیگی ادامه داد: ما علاقه‌مندیم انجمن در زمینه عکس هم فعال و از بحث آموزش صرف خارج شود که آژانس عکس ایران و شناسایی عکاسان مستعد هم در راستای این هدف تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بحث افزایش تجهیزات از جمله مباحثی است که همواره مطرح بوده و ما همیشه به دنبال رفع آن بوده‌ایم اما به دلیل مشکلات مالی محدودیت داشته و داریم.

ایل بیگی با تاکید بر لزوم شناساندن انجمن به مسئولان استان گفت: دستگاه‌های اجرایی که نیازهایی در حوزه تولید فیلم و عکس دارند باید بدانند که چنین تشکلی وجود دارد و نیازهای خود در حوزه های مختلف را به انجمن بسپارند.

 

همدان ظرفیت پرورش نیروهای کارآمد مدیریتی و فیلمسازی را دارد

مدیرعامل سینمای جوان ایران در ادامه اظهار داشت: همدان ثابت کرده است که پتانسیل پرورش نیروهای کارآمد در زمینه های مختلف مدیریتی و فیلمسازی را دارد.

حبیب ایل‌بیگی تشکیل شورای تولید را تلاشی در راستای جلوگیری از تمرکز فعالیت‌ها در ستاد مرکزی عنوان کرد و افزود: همدان در زمینه ایجاد شورای تولید و جذب اعتبار هم موفق عمل کرده است به طوری‌که از ابتدای تشکیل شورا تاکنون قرارداد ساخت ۸ فیلم منعقد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همدان از معدود استان‌هایی به شمار می‌آید که چند دفتر سینمای جوان در آن فعال است، می تواند تولیدات بیشتری در زمینه های انیمیشن، فیلم کوتاه داستانی و مستند داشته باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان خاطرنشان کرد: علاوه بر تولیدات بیشتر باید شرایط  مناسب برای فعالیت این هنرمندان و هنرجویان در نظر گرفته شود تا برای ادامه فعالیت هنری مجبور به مهاجرت به تهران نشوند.

ایل بیگی تأکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان می‌تواند از طریق انعقاد تفاهم نامه با سینمای جوان، سالن های مناسب این اداره کل را برای نمایش فیلم در شهرهای پرجمعیتی که سینما ندارند، تجهیز کند و سینما شهر هم در این راستا ۵۰ درصد هزینه را برای تجهیز سالن، در اختیار استان قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه انجمن سینمای جوان باید با شناسایی، جذب و حمایت علاقه‌مندان و فعالان سینما، این مجموعه را به پاتوق فرهنگی برای جوانان تبدیل کند، یادآور شد: انجمن می تواند محلی برای گردهمایی فرهنگی، نمایش فیلم، برگزاری جلسات کتابخوانی و بحث و تبادل نظر جوانان علاقه مند باشد.

حبیب ایل‌بیگی با تأکید بر لزوم نمایش آثار تولید شده توسط هنرجویان افزود: در راستای ایجاد حس رقابت و ارتقای کیفی تولیدات، ضروری است تا فضای مناسبی برای نمایش دادن این تولیدات ایجاد شود.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما