وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 7 آذر 1393 ساعت 14:43   |   کد مطلب: 11249
امروز که من بیمار هستم همه مرا به امان خدا رها کرده اند
در بیمارستان پیامبران تهران بستری است، مراحل شیمی درمانی را می گذراند و چشم امید به دست هایی دوخته که برایش رو به آسمان است.

به گزارش نافع،  سخن از "محمدرضا قادری" عزیز است، دوچرخه سواری که خبر مبتلا شدنش به سرطان همه را شوکه کرد. مرد دوست داشتنی ورزش همدان که قهرمانی آسیا را در ویترین افتخارات خود جا داده و این روزها با سرطان ریه دست و پنجه نرم می‌کند. 

چندی پیش بود که با او پای یک مصاحبه نشستیم. او می گفت: "من به سرطان به عنوان یک هدیه الهی نگاه می کنم چراکه این بیماری باعث نزدیکی بیشتر من به خداوند شده است. دکتر برای جلوگیری از پیشرفت بیشتر بیماری اجازه فعالیتی را به من نداده بود اما من تمرین می کردم، به کوهنوردی می رفتم و حتی از چند تمرین خود فیلمبرداری هم کرده‌ام. سال های قبل زندگی لانس آرمسترانگ را دنبال و بیماران سرطانی را به مطالعه زندگی وی و مبارزه با سرطان تشویق می کردم."

حالا این مبارزه، اراده آهنین و همت بالای قادری یک طرف و حمایت مسئولان طرف دیگر. هزینه های درمان یک بیمار مبتلا به سرطان بالاست و مسئولان نباید زیر قول‌های خود بزنند.

قادری که هم اکنون در بیمارستانی در پایتخت بستری و دلگیر از وعده وعیدهای عمل نشده است، می گوید: من روزی ورزشکار مملکت بوده ام و قهرمانی آسیا را با خود به یدک می کشم. اولین مدال آسیایی غرب کشور را من بدست آوردم. این بیماری خواست خداوند بوده و امروز که با سرطان دست و پنجه نرم می کنم متاسفانه همه مرا طرد کرده اند!

وی ادامه می دهد: بیماری سرطان مثل مصدومیت یکی از حوادث زندگی یک ورزشکار است. مسئولان زمانی که روی سکو می رفتم دست می زدند و عناوین را به نام خود تمام می کردند اما امروز که من بیمار هستم همه مرا به امان خدا رها کرده اند.

این قهرمان آسیا در ادامه اضافه می کند: مدت زیادی فرصت ندارم و باید برای ادامه درمان به آمریکا بروم. وزارت ورزش مبلغی حدود دو میلیون تومان به من کمک کرد اما همه می دانند هزینه های درمان من سرسام آور است. حداقل کاری که در ایران می توانند انجام دهند پیگیری امور مربوط به سفرم خواهد بود که با رایزنی انجام می شود اما هیچکس پیگیر کار من نیست.

وی می گوید: پرونده مربوط به درمانم به آمریکا فرستاده شده و شاید به زودی به این کشور بروم. دوست ندارم مسئولان مرا فراموش کنند و اگر قادر به انجام کاری هستند دریغ نکنند.

قادری با بیان اینکه همه چیز را به خدا سپرده است، ادامه می دهد: هزینه های درمانی من بسیار بالاست. خیلی ها قول کمک دادند و کاری نکردند. نماینده همدان مقابل دوربین های تلویزیونی قول داد که برای قادری هرکاری از دستش بربیاید انجام خواهد داد اما کاری نکرد. فیلم حرف های او در صدا و سیما موجود است، امیدوارم زیر قول هایشان نزنند.

 طبق صحبت های علی ثقفی رئیس هیات دوچرخه سواری استان همدان، شهرداری تهران طی روزهای اخیر مبلغ 20 میلیون تومان به این ورزشکار کمک کرده است. این کمک تلنگر خوبی برای مسئولان همدانی خواهد بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام /ر.ح

دیدگاه شما