وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 آذر 1393 ساعت 20:50   |   کد مطلب: 11103
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) همدان:
اعلام فراخوان نهمین جشنواره قرآن کریم ویژه طلاب
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) استان همدان از اعلام فراخوان نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم ویژه طلاب خبر داد.

به گزارش نافع، اکرم عظیمی دوستی دراعلام فراخوان نهمین جشنواره سراسری قرآن کریم اظهار کرد: این جشنواره در چهار بخش مقاله، آثار ادبی، آثار هنری و نرم‌افزار برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوعات فراخوان مقاله شامل دو محور «فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» و «امر به معروف و نهی از منکر» است.

مدیر مدرسه الزهرا(س) همدان گفت: در محور اول طلاب می‌توانند درخصوص موضوعاتی از قبیل بررسی مسائل فرهنگی ـ اقتصادی جامعه و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب، تأثیر سبک زندگی اسلامی بر فرهنگ و اقتصاد، وظایف مدارس علمیه در راستای فرهنگسازی دینی و شاخص‌های مدیریت جهادی در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: طلاب می‌توانند در بخش تأثیر منفی جریان‌سازی رسانه‌های بیگانه در فرهنگ معیشتی مردم و نحوه مهار آن، جایگاه عزم ملی و مدیریت جهادی در ارتقای سطح فرهنگی و اقتصادی جامعه بررسی و تحقیق کرده و در این جشنواره شرکت داشته باشند.

عظیمی تصریح کرد: محور دوم نیز شامل موضوعاتی از قبیل وظایف مسئولان حکومتی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر، بررسی شبهات فریضه امر به معروف و نهی از منکر و پاسخ آنها، ارائه راهکارهای مناسب برای اصلاح روش‌های امر به معروف و نهی از منکر، شیوه‌های عملی امر به معروف و چگونگی رفع آن، شیوه‌های نوین و صحیح امر به معروف و نقش رسانه‌ها در تقویت فریضه امر به معروف است.

وی افزود: طلاب علاقمند می‌توانند در بخش آثار ادبی از جمله شعر، داستان، متن ادبی، فیلمنامه و همچنین در بخش آثار هنری از جمله خطاطی، نقاشی، طراحی و گرافیک شرکت کنند.

مدیر مدرسه الزهرا(س) همدان در ادامه اظهار داشت: این جشنواره در دو سطح مدرسه‌ای و کشوری برگزار می‌شود و شامل طلاب مشغول به تحصیل در مدارس سطح 2 و 3 هستند.

وی تاکید کرد: موضوع و محور تمام آثار باید قرآنی بوده و همچنین موضوع مقالات ارسالی باید با موضوع فراخوان و در محدوده محورهای ارسالی باشد.

عظیمی گفت: طلاب علاقمند می‌توانند آثار خود را تا دهم دی ماه سال جاری به معاونت فرهنگی –تربیتی مدارس علمیه تحویل دهند.

وی اظهار امیدواری کرد طلاب با ارائه آثار علمی و پژوهشی خود بتوانند گام‌های ارزشمندی در عرصه قرآن برداشته و زمینه‌های بروز و ظهور معنوی این کلام نورانی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما