وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 1 آذر 1393 ساعت 13:48   |   کد مطلب: 11101
آمار ازدواج را یک روزه نمی توانیم افزایش بدهیم
فرماندار شهرستان همدان گفت: ازدواج موضوعی ساده نیست که بتوانیم آمار این حوزه را یک روزه افزایش دهیم بلکه نیازمند یک فرآیند است که مدت زمان زیادی را باید طی کنیم تا این موضوع فرهنگ سازی شود.

"علی تعالی" روز شنبه یکم آذر در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان همدان، اظهار کرد: برخی جوانان به علت وجود مشکلات مالی تمایل به ازدواج ندارند اما در مقابل تعداد افرادی که در رفاه مالی کامل هستند تمایل به ازدواج ندارند که با ریشه یابی در این قشر در می یابیم که مزاج فرهنگی آنها تغییر کرده است.

وجود 200 هزار جوان در همدان

وی افزود: در شهرستان همدان 200 هزار نفر جوان داریم که باید برای فراهم کردن شرایط ازدواج آنان تلاش کنیم.

تعالی خاطرنشان کرد: برخی جوانان به علت مشکلات مالی و نداشتن شرایط ازدواج تمایل به ازدواج ندارند که در این راستا استاندار همدان پیگیر ایجاد اشتغال برای جوانان است.

وی اصلی ترین و ضروری ترین نیازهای تشکیل یک زندگی را داشتن شغل دانست و گفت: اگر مشکل اشتغال جوانان حل شود آمار ازدواج بالا رفته اما برای آن دسته از جوانانی که دچار تغییرات مزاج فرهنگی شده اند باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

فرماندار همدان موضوع ازدواج را از پیچیده ترین مسائل اجتماعی ارزیابی کرد و گفت: ازدواج موضوعی ساده نیست که بتوانیم آمار این حوزه را یک روزه افزایش دهیم بلکه نیازمند یک فرآیند است که مدت زمان زیادی را باید طی کنیم تا این موضوع فرهنگ سازی شود.

تشکیل 358 فقره پرونده برای تفکیک یارانه ها

تعالی با بیان اینکه وضعیت طلاق بسیار اسف بار است، یادآور شد: در حوزه تفکیک یارانه ها در سالجاری 358 پرونده تشکیل شده که 64 فقره از آنها مربوط به حوزه ازدواج بوده و مابقی نیز مربوط به طلاق است.

وی ادامه داد: 73 فقره از این پرونده مربوط به حوز طلاق، 59 پرونده طلاق مربوط به حضانت فرزند، 13 فقره با حکم قضایی عدم سازش، سه فقره ترک نفقه، 16 فقره زندانی و سه فقره اعتیاد بوده که منجر به جدایی زن و شوهر شده است.

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: هر دستگاهی در حد توان خود باید برنامه های آموزشی برگزار کند چرا که بسیاری از جوانان با مشاوره به سوی امر ازدواج ترغیب می شوند.

تعالی تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه انتظامی خدمات مشاوره به صورت رایگان ارائه می دهد که انتظار داریم سایر دستگاه ها در این زمینه وارد شوند.

وی با بیان اینکه در اغلب دستگاه های اداری تعداد جوانان مجرد رو به افزایش است، گفت: هر دستگاه باید با برگزاری برنامه های مختلف آموزشی این جوانان را به امر ازدواج تشویق کند و هر دستگاه باید آمار جوانان مجموعه اش را گزارش دهد تا جامعه هدف مشخص باشد.

دیدگاه شما