وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 30 آبان 1393 ساعت 16:34   |   کد مطلب: 11072
امام جمعه موقت همدان با اشاره به شروع هفته بسیج، گفت: بسیج از جنس انقلاب اسلامی است که همواره در راه خدمت به خلق خدا پرچمدار بوده است.

به گزارش نافع،  حجت الاسلام والمسلمین سید هاشم موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر همدان اظهار کرد:انقلاب اسلامی ملت ایران برگرفته از آیات الهی است و بسیج نیز یک فرهنگ عظیم به وجود آمده از انقلاب است که توسط امام راحل (ره)بنیان گذاشته شد.

وی اضافه کرد: بسیج برگرفته از مخلص ترین و شرافتمندترین انسانها است که همواره مدافع دستورات اسلام بوده است.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: استکبار جهانی در طول 35سال گذشته همه تلاش خود را برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی و کمرنگ کردن آرمان های انقلاب به کار بست اما با همه تلاش خود نتواست به اعتقادات مردم و نظام خدشه ای وارد کند.

موسوی تصریح کرد: استکبار جهانی در هشت سال دفاع مقدس در مقابل ملت ایران ایستاد و ملت ایران با جانفشانی و نثار خون جوانان خود ماندگاری انقلاب و ارزش های آن را اثبات کرد.

امام جمعه موقت همدان تاکید کرد: ملت ایران در سازندگی پس از جنگ، برگزاری انتخابات و همه صحنه های انقلاب حضوری فعال داشته و مسوولان نیز باید برای ایجاد امنیت، رفاه و آسایش مردم تلاش کنند .

وی گفت: حکومت، امانت خداوند در دست مسوولان است و مسوولان باید در بستر مملکت داری شیرینی امنیت را به مردم بچشانند.

حجت الاسلام موسویافزود: امروز افرادی که توانایی دارند باید برای حل مشکل اشتغال، ازدواج و جلوگیری از طلاق جوانان تلاش کنند.

امام جمعه موقت همدان بیکاری را مهمترین عامل بزه های اجتماعی عنوان کرد و گفت:طلاق،اعتیاد ،دزدی و بی بندوباری همگی ناشی از بیکاری در جامعه است.

حجت الاسلام موسوی بیان داشت: باید مسوولان و افرادی که امانت دار بیت المال هستند برای رفع چهره فقر و بیکاری از جامعه اسلامی تلاش کنند.

وی افزود: دشمن در 35 سال حیات انقلاب اسلامی، دست از مقاصد پلید خود علیه ایران بر نمی‌دارد چراکه حکومت اسلامی الهی ما با حکومت‌های فاسد آنان همخوانی ندارد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) عنوان کرد: پیغمبر (ص) فرمودند «بالاترین ایمان دو چیز است نخست ایمان به خدا و دیگری سود رساندن و مفید بودن برای خلق خدا».

وی تصریح کرد: محبوب‌ترین افراد در نزد خدا کسی است که به مردم کمک کرده و آنها را یاری دهد.

موسوی ، کمک برای کاهش طلاق در جامعه را یکی از مصادیق خدمت به خلق خدا دانست و متذکر شد: از سوی دیگر باید نوع روابط بین محرم و نامحرم بر اساس آموزه‌های دینی باشد که این امر باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما