وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 13:22   |   کد مطلب: 11021
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
شمار شاعران دفاع مقدس در همدان چشمگیر است
شمار شاعران دفاع مقدس در همدان چشمگیر است
جامعه آماری شاعران حوزه دفاع مقدس در همدان قابل‌توجه بوده و شاعران پیشکسوت و نسل جدید در این مجموعه قرار دارند.

به گزارش نافع، معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در جلسه نقد و بررسی کتاب «زیبایی‌شناسی در شعر دفاع مقدس (استان همدان)» افزود: این کتاب، کار بسیار ارزشمندی است که در حوزه دفاع مقدس انجام شده، اما همه توان استان نیست.

مجید فروتن افزود: در این کتاب تنها از آثار 6 شاعر استان چون سیاوش دیهمی، میرهاشم میری، محمد پیله‌ور، احمد خوانساری، سیدمهدی موسوی‌فاخر و علی سلیمانی استفاده شده و از شاعران دیگر همدان که خارج از استان یا در شهرستان‌ها هستند، نامی به میان نیامده است.

وی ادامه داد: با توجه به محتوای کتاب، بهتر بود در این مجموعه به جای عنوان "استان" از عبارت "شهرستان همدان" استفاده می‌شد.

فروتن بیان کرد: همچنین برخی اشعار این کتاب، تنها انعکاس با واسطه دفاع مقدس بوده و در برخی اشعار نیز اصلا اشاره‌ای به دفاع مقدس نشده است.

 وی با اشاره به پایین‌بودن سرانه مطالعه در کشور تصریح کرد: برگزاری جلسات نقد، بررسی و معرفی کتاب می‌تواند در زمینه افزایش سرانه مطالعه مؤثر واقع شود.

فروتن، برگزاری این جلسات را نوعی اطلاع‌رسانی دانست و گفت: تبلیغ کتاب و نقد و بررسی آن، مخاطب را به مطالعه ترغیب می‌کند.

لازم به ذکر است؛ کتاب «زیبایی‌شناسی در شعر دفاع مقدس(استان همدان)» را زهرا زرینی و دکتر ناصر کاظم‌خانلو از اعضای هیأت علمی دانشگاه پیام‌نور همدان به رشته تحریر درآورده است.

خبر از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما