وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 10:41   |   کد مطلب: 11004
رئیس کتابخانه مرکزی همدان خبر داد:
وجود ۹۰ هزار یار مهربان در کتابخانه برتر کشور
وجود ۹۰ هزار یار مهربان در کتابخانه برتر کشور
رئیس کتابخانه مرکزی همدان گفت: کتابخانه مرکزی همدان با داشتن ۹۰ هزار عنوان کتاب بین برترین کتابخانه های کشور از نظر منابع کتاب به شمار می رود.

به گزارش نافع، مهداد جعفری در گفتگویی از وجود ۱۱۵ هزار نسخه کتاب در مخزن این کتابخانه خبر داد و اظهار داشت: کتابخانه مرکزی همدان از جمله ۶ کتابخانه برتر کشور است که خدمات شبانه روزی ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه این کتابخانه دارای فضاهای مجزا برای بخش های مختلف است افزود: در کتابخانه مرکزی بخش کودک و نوجوان، نابینایان و کم بینایان، مرجع، پذیرش و اطلاع رسانی، مخزن، سا لن های مطالعه خواهران و برادران، اتاق های مطالعه و نشریات به طور مجزا ایجاد شده است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان از ایجاد بانک نرم افزارهای اسلامی در کتابخانه مرکزی همدان هم خبر داد و تصریح کرد: به منظور ارتقا سطح مطالعه در استان و بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم استان کتابخانه مرکزی همدان برنامه های مختلفی در همه حوزه ها به خصوص بانک نرم افزار اجرا می کند.

جعفری ادامه داد: نرم افزار اسلامی  این کتابخانه برای طلاب حوزه علمیه کاربرد فراوانی دارد و اعضای خانم و آقایی که در حوزه تحصیل می کنند از این نرم افزار استفاده های زیادی می کنند.

وی ابراز داشت: این نرم افزار شامل تفاسیر کتب اسلامی، مفاتیح الجنان، کتاب های تاریخ اسلام، جغرافیای اسلام، کتاب های فقه و جامع الاحادیث و غیره است.

رئیس کتابخانه مرکزی همدان بیان داشت: نرم افزارهای کامپوتری، معماری و نمایه و بیش از ۵۰۰ نرم افزار دیگر از جمله نرم افزار هایی است که به طور رایگان در اختیار اعضا قرار می گیرد.

جعفری در ادامه به بخش ویژه نابینایان و کم بینایان در این کتابخانه اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه مرکزی همدان تنها کتابخانه عمومی استان همدان است که دارای بخش ویژه نابینایان و کم بینابیان است.

وی ادامه داد: در کتابخانه مرکزی همدان بیش از ۵ هزار کتاب صوتی دراختیار نابینایان و کم بینایان قرار دارد.

این مسئول یادآور شد: در این بخش ۵۸۳ عنوان کتاب بریل، ۵ هزار و ۵۰۰ عنوان کتاب صوتی و ۵ هزار کتاب دیجیتال موجود است.

جعفری از برگزاری دوره های آموزشی خط بریل و آشنایی با رایانه ویژه ی اعضای این بخش در طول سال خبر داد و افزود: این بخش کتابخانه ۱۸۴ عضو دارد. 

گفتنی است، کتابخانه مرکزی همدان، هم اکنون دارای ۱۰ هزار عضو است.

فرشته درهم فروش

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما