وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 28 آبان 1393 ساعت 09:51   |   کد مطلب: 11003
50 زوج در کنار مزار شهید گمنام موزه دفاع مقدس همدان زندگی مشترک خود را آغاز کردند
امسال بیش از 50 مراسم عقد در جوار مرقد مطهر شهید گمنام به خاک سپرده شده در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شده است.

به گزارش نافع، سرپرست اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان با بیان این مطلب در آیین تجلیل از ذاکران اهل‌بیت(ع) و دست‌اندرکاران برگزاری مراسم زیارت عاشورا در جوار شهید گمنام گفت: بیش از 9 سال از دفن شهید گمنام در باغ موزه دفاع مقدس همدان می‌گذرد و از آن روز تاکنون، مراسم قرائت زیارت عاشورا به صورت مستمر در آن برگزار شده است.

سرهنگ پاسدار خلیل الهی‌تبار با بیان اینکه حضور این شهید بزرگوار به عنوان روح معنوی و حماسی باغ موزه، منشاء خیرات و برکات فراوانی برای مجموعه و زائران و بازدیدکنندگان بوده، تصریح کرد: خدمت در این مجموعه بزرگ فرهنگی و کار کردن برای شهدا به حتم سعادت زیادی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: بدون شک خدمت در چنین مجموعه‌ای، سرمایه‌ای گران‌بهاست که امیدوارم همه ما بتوانیم این سرمایه بزرگ را حفظ کنیم.

الهی‌تبار خاطر نشان کرد: آنچه امروز در مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به آن مفتخریم؛ وجود نیروهای مخلص و پرتوان است.

وی، باغ موزه دفاع مقدس استان همدان را یک خاکریز فرهنگی دانست و افزود: در رویارویی با هجمه  فرهنگی دشمن، وجود چنین فضاهایی بسیار موثر و تأثیرگذار است.

سرپرست حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بیان کرد: باغ موزه دفاع مقدس همدان علاوه بر بازدیدهای روزانه، سایر فعالیت‌های جنبی فرهنگی را نیز انجام داده و در طول سال گذشته، بیش از 130 عنوان برنامه و فعالیت مختلف فرهنگی در مجموعه برگزار شده است.

الهی‌تبار با اشاره به برگزاری برنامه "شب‌های خاطره" در طول هفته دفاع مقدس در این موزه خاطرنشان کرد: این برنامه برای دومین سال متوالی همراه با اجرای آب‌نمای موزیکال با ایجاد فضایی پرنشاط اجرا شد.

در پایان این مراسم که با حضور امیر "محمد جوادی" از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس همراه بود از زحمات چندین ساله "سرهنگ پاسدار سیدعلی مساواتی"، مدیر سابق امور تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و "حسن روحی"، مدیر سابق امور داخلی باغ موزه دفاع مقدس همدان تجلیل شد.

همچنین از ذاکران اهل‌بیت‌(ع) و کارکنان اداره کل حفظ آثار و باغ موزه دفاع مقدس همدان برای برگزاری مراسم زیارت عاشورا و برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس قدردانی شد.

خبر از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ع

دیدگاه شما