وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 26 آبان 1393 ساعت 09:02   |   کد مطلب: 10968
سراب های نهاوند به بخش خصوصی واگذار می شود
فرماندار شهرستان نهاوند گفت: آماده واگذاری سراب‌های نهاوند به بخش خصوصی هستیم.

به گزارش نافع، امامعلی عبدالملکی اظهار کرد: 150 سرمایه‌گذار از نهاوند به همایش سرمایه‌گذاری همدان معرفی شده‌اند اما تشخیص اینکه کدامیک از آنها در همایش حضور داشته باشند بر عهده استانداری است.

وی افزود: بیشترین فعالیت سرمایه‌گذاران، در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنعت، صادرات و واردات و گیاهان دارویی است.

فرماندار شهرستان نهاوند با بیان اینکه نهاوند قطب کشاورزی استان است، خاطرنشان کرد: این شهرستان سالانه 50 هزار تن سیب درختی تولید و به بازار عرضه می‌کند و این در حالی است که فقط 10 هزار تن از سیب‌های تولیدشده در سردخانه‌ها نگهداری می‌شوند.

وی تصریح کرد: 40 هزار تن سیب باقی مانده یا باید از این شهرستان خارج و یا از طریق صنایع تبدیلی فرآوری شوند.

عبدالملکی با بیان اینکه راه حل مشکل بیکاری در استان، سرمایه‌گذاری است، گفت: عدم اشتغال نیروی انسانی یکی از مشکلات اساسی ما است که امیدواریم شهرستان نهاوند بتواند با حضور موثر در این همایش سهم خود را از سرمایه‌گذاری بگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که برای برطرف کردن مشکلات سرمایه‌گذاران چه تدابیری اندیشیده‌اید، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای تسهیل در امور سرمایه‌گذاری اعم از تأمین زمین و همه زیرساخت‌ها (آب، برق، گاز و...) با تمام توان در خدمت سرمایه‌گذاران هستند.

فرماندار نهاوند خاطرنشان کرد: اولویت اول تا سوم سرمایه‌گذاری در این شهرستان، کشاورزی، توسعه گردشگری و صنعت است.

وی با بیان اینکه 17 سراب در نهاوند وجود دارد، افزود: از این 17 سراب، دو سراب گیان و گاماسیاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که ما آمادگی واگذاری آنها را به بخش خصوصی برای ایجاد تأسیسات گردشگری داریم.

منبع:فارس

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما