وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 22 آبان 1393 ساعت 22:45   |   کد مطلب: 10891
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: با توجه به بازنشسته شدن یکی از غساله ها در همدان، به یک غساله نیازمندیم.

به گزارش نافع، حجت الاسلام "حاجی زین العابدینی"، از نداشتن محدودیت سنی برای غسال و غساله ها خبر داد، اظهار کرد: برای غسال و غساله ها محدودیت سنی وجود ندارد اما باید فرعی باشد که نسبت به مسائل شرعی آگاهی داشته باشند و بتواند به درستی آداب غسل دادن را انجام دهد.

وی اظهار کرد: در غسالخانه ها دو غسال برای آقایان و دو غساله برای خانم ها وجود دارد.

حجت الاسلام زین العابدینی با اشاره به قیمت قبر دو طبقه در باغ بهشت همدان، گفت: قیمت قبرهای دو طبقه که در باغ بهشت همدان مورد استفاده قرار می گیرد هر یک به صورت مجزا محاسبه می شود.

وی ادامه داد: پولی که از همراهان فوت شده گرفته می شود زمینه قبر نیست بلکه این پول مختص به خدماتی است که ارائه داده می شود چراکه که قبر ها موقوفی اند و هزینه ای بابت آنها گرفته نمی شود.

 مدیرکل اداره اوقاف و مور خیریه استان همدان عنوان کرد: در مجموع هزینه  قبر، غسل، کفن و دفن در باغ بهشت همدان 650 تا 700 هزار تومان است.

وی یادآور شد: برخی خانواده ها تقاضای مداح و کارهای متفرقه دیگر می کنند که در این صورت هزینه بیشتری را باید متحمل می شوند.

حجت الاسلام زین العابدینی از نبود قبر خصوصی در همدان خبر داد و گفت: برخی افراد در زمانی که قبرها مربوط به اداره اوقاف نبود، قبرها را پیش خرید کرده اند و در زمان حال اقدام به فروش قبر خود می کنند که این گونه قبرها خصوصی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: از نظر ما قبرها با یکدیگر فرقی ندارند و اداره اوقاف هیچ قبری را پیش فروش نمی کند.

وی در ادامه به موقوفات اشاره کرد و افزود: در چند وقت اخیر 20 موقوفه در  استان همدان داشتیم که برخی انتفاعی و برخی منفعتی و درآمدزا با نیت های متنوع بوده اند که یکی از آن ها افزون بر دو میلیارد و 500 هزار تومان بوده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما