وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 20 آبان 1393 ساعت 17:17   |   کد مطلب: 10816
 کلاس پیشگیری از اعتیاد در شهر قهاوند برگزار شد
یک فعال فرهنگی ضمن برشمردن عوامل اجتماعی وابسته به فقر بشر در وابستگی انسان به مواد افیونی موثر هستند گفت: میزان بروز اعتیاد در گروه های پایین اجتماعی و اقتصادی بالاتر است بنابراین در جامعه اعتیاد معلول استرس و فشارهای روانی می باشد.

به گزارش نافع به نقل از جهاد پرس کلاس پیشگیری از اعتیاد در شهر قهاوند برگزار گردید که در این برنامه علی نادری ضمن برشمردن عوامل اجتماعی وابسته به فقر بشر در وابستگی انسان به مواد افیونی موثر هستند گفت: میزان بروز اعتیاد در گروه های پایین اجتماعی و اقتصادی بالاتر است بنابراین در جامعه اعتیاد معلول استرس و فشارهای روانی می باشد.

این فعال فرهنگی افزود: نقش گروه همسالان و فشار جمعی در محیط های جوان در گرایش آنان به مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است لذا افراد در دو جهان زندگی می کنند: ۱) خانواده ۲) همسالان

نادری بیان کرد: نوجوانان به راهنمایی و همکاری، اعتماد، انضباط، درک متقابل، دلسوزی و محبت نیازمندند،کوتاهی و کاستی در هر کدام باعث گرایش فرد به غیر والدین و خانواده و یافتن آن نقطه در فرد دیگری می شود یا به نوعی به دوست و همسالان گرایش پیدا می کند.

وی گفت: گاهی نفوذ بسیار بالای همسالان در زندگی جوان ممکن است ناشی از مورد توجه واقع نشدن در خانه یا به دلیل جذابیتهای گروه همسالان باشد و از آنجا پیوند جوانان با والدینشان به تدریج ضعیف تر شده و همسالان در رشد روانی انها نقش حساسی می یابند .

این فعال فرهنگی در خصوص نمونه های مختلف مواد مخدر، آشنایی والدین با مواد مخدر جهت ارشاد فرزندان، اطلاع از مضرات ماهواره، وسایل اینترنتی و سرقت عابر بانک توضیحات مبسوطی برای حاضران بیان نمود.

دیدگاه شما