وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 15 آبان 1393 ساعت 10:45   |   کد مطلب: 10668
شهیدان از نهضت عاشورا الگو گرفتند
امام جمعه نهاوند قیام امام حسین(ع) را راه گشا امتها و ملت ها در طول تاریخ دانست و افزود: شهیدان به امام حسین(ع) اقتدا کردند و از نهضت عاشورا الگو گرفتند .

به گزارش نافع به نقل ازگَرو،  حجت الاسلام مغیثی در یادواره 8 شهید دانشجوی شهرستان نهاوندگفت:نهضت عاشورا  نه تنها برای شیعه و اهل سنت بلکه برای افرادی که مسلمان هم نبودند چراغ راه شد تا اگر بخواهند زیر بار ظلم و ستم نروند از این الگو استفاده کنند.

وی گفت: برای زنده ماندن و جریان داشتن اهداف و ارزش هایی که شهدای والا مقام و خانواده های معظم آنان تمام هستی خود را به پای آن نثار نمودندلازم و واجب است که همواره مجالس گرامیداشت یاد و خاطره شهدا باشکوه هر چه تمام تر توسط تمامی مردم و دستگاه ها و نهادها برگزار گردد.
حجت الاسلام مغیثی افزود: شهیدان دانشجو ولایت مداری و ولایت پذیری خود را به اثبات رساندند و وقتی ندای امام و رهبری را شنیدند که باید جبهه را تامین کنند از درس و زندگی خود گذشتند تا به تکلیف خود عمل کنند. این عمل شهدا چیزی جزء بصیرت آنها نبود.
وی تاکید کرد: یاد کردن خاطرات شهدا و  رزمندگان دوران دفاع مقدس تاثیر بسزایی در زندگی جوانان دارد که همین امر باعث افزایش روحیه شهادت طلبی در بین جوانان این مرز بوم خواهد داشت.
امام جمعه نهاوند با اشاره به اینکه برای استقرار نظام نیاز به فرهنگ جنگ و شهادت طلبی است تصریح کرد: آنچه که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مرعوب کرده، روحیه شهادت طلبی در میان جوانان است که حتی جرئت نزدیکی به مرز های ما را ندارند.
وی اظهار داشت: توسعه و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثار در جامعه مهمترین هدف از برگزاری یادواره شهدای دانشجو است.
حجت الاسلام مغیثی در پایان گفت:همه داشته‌های ما مدیون شهدا است؛ تا جایی که دشمنان متوجه شده‌اند با ترور شخصیت‌های علمی راه به جایی نمی‌برند و بر ما لازم است با بررسی مسیر شهدا به خود شناسی و خداشناسی برسیم.
لازم به ذکر است که شهیدان محمد گودرزی، روح الله سیف، غلامرضا شهبازی، کریم محمودی، کامران علی بخشی، رضا احمدوند، رمضان جلالوند و شهید عباس وحیدیان 8 شهید دانشجوی نهاوند هستند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما