وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 10 آبان 1393 ساعت 12:27   |   کد مطلب: 10540
مسئول پروژه ایدز صندوق جهانی بهداشت در بازدید از زندان مرکزی همدان:
برنامه‌های کاهش رفتارهای پرخطر در زندان مرکزی همدان مطلوب است
برنامه‌های کاهش رفتارهای پرخطر در زندان مرکزی همدان مطلوب است
مسئول پروژه HIV صندوق جهانی بهداشت، اقدامات انجام شده برای کاهش آسیب رفتارهای پرخطر در زندان همدان را بسیار مطلول دانست.

به گزارش نافع، دکتر میری در جمع هیأت بازدیدکننده صندوق جهانی بهداشت  UNاز زندان مرکزی همدان افزود: برنامه‌های اجرا شده برای آموزش کارکنان نیز بسیار عالی است.

 معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های همدان نیز با تشریح فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های مختلف اظهار کرد: اجرای علمی طرح آموزش همسانان به عنوان یکی از روش‌های آموزشی مؤثر و مقرون به صرفه با همکاری پروژه صندوق جهانی و با هدف کاهش آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر در دو محور آشنایی با شیوه‌های پیشگیری از ایدز و هپاتیت و عوارض ماده محرک شیشه در حال انجام است .

 پژمان پروین افزود: اداره کل زندان‌های همدان در اجرای طرح آموزش همسانان در بین زندانیان به عنوان یکی از استان‌های منتخب معرفی شده و با تحت پوشش قرار دادن 90 درصد از جمعیت مددجویان زندان مرکزی، دارای رتبه نخست کشوری است.

سرپرست بهداشت و درمان اداره کل زندان‌های همدان نیز خاطرنشان کرد: در  زندان مرکزی  همدان  همه زندانیان جدیدالورود دربند قرنطینه، پس از تکمیل فرم مراقبت توسط پزشک قرنطینه و انجام مشاوره روان‌شناختی توسط روانشناس و پس از بررسی در صورت وجود علائم رفتار پرخطر به کلینیک مثلثی معرفی و پس از انجام مراحل آزمایش در این کلینیک تحت درمان و بنا به تشخیص برای  متادون تراپی به بند متادون انتقال می‌یابند.

دکتر موالات ادامه داد: زندانیانی که دارای این علائم باشند به بخش روان‌درمانی بندهای مشاوره هدایت می‌شوند.

سپس هیأت بازدیدکننده از بخش‌های مختلف زندان همدان دیدار کردند.

خبر از سمیه مظاهری

دیدگاه شما