وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 10 آبان 1393 ساعت 12:00   |   کد مطلب: 10536
مسئولین قضایی و امنیتی به مسئله اسید پاشی در اصفهان رسیدگی نمایند
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کبودراهنگ گفت: مردم انتظار دارند با کسانی که احساسات پاک مردم را جریحه دار می کنند برخورد قانونی شود.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، حجت الاسلام و المسلمین یوسف روحانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کبودراهنگ با اشاره به حادثه اسیدپاشی در اصفهان آن را یک حرکت غیر انسانی و زشت خواند و گفت: این مسئله در شرایطی اتفاق افتاد که مجلس شورای اسلامی در حال تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر بود، به همین خاطر تمام بوق های تبلیغاتی دشمنان این مسئله را به امر به معروف و نهی از منکر ربط دادند در حالی که این مسئله خود منکر بزرگی بود.

وی ضمن درخواست از مسئولین قضایی و امنیتی جهت رسیدگی به این امر گفت: مردم انتظار دارند با کسانی که موجب سلب امنیت می شوند و احساسات پاک مردم را جریحه دار می کنند برخورد قانونی شود.

روحانی حادثه اسیدپاشی را از توطئه ها و نقشه های دشمنان انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در جریان حوادث اسیدپاشی برخی از رسانه های داخلی خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن ریختند.

خطیب جمعه کبودراهنگ امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه مهم دینی برای اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر برای گسترش عدالت و جلوگیری از ناهنجاری های اخلاقی است.

 وی وظیفه مردم را تذکر دادن همراه با احترام عنوان کرد و گفت: وظیفه ناهی از منکر برخورد نیست و این گونه رفتار تنها وظیفه حاکم شرع است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ضمن تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس گفت: حمایت از امر به معروف و نهی از منکر در واقع حمایت از سیدالشهدا علیه السلام و و لبیک به آن امام بزرگ است.

حجت الاسلام روحانی در ادامه با  اشاره به در پیش بودن 13 آبان به مناسبت ها و وقایع تاریخی این روز اشاره کرد و گفت: دستگیری و تبعید شبانه امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان سال 1343در پی محکوم کردن تصویب قانون کاپیتولاسیون اولین مناسبت مهم این روز است که این هجرت سرآغاز پیروزی انقلاب اسلامی بعد از 14 سال شد.

وی کشتار دانش‌آموزان در سال 57 توسط رژیم ستم شاهی را یادآور شد و تصریح کرد: کشتار دانش آموزان بی گناه در این روز از ماموریت‌های شاه در ایران بود.

خطیب نماز جمعه کبودراهنگ تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام(ره) را در سال 58 را از دیگر رویداد های مهم این روز عنوان کرد و گفت: در این روز دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی آمریکا را که مرکز توطئه استکبار جهانی در داخل کشور ما شده بود اشغال کردند.

وی افزود: دانشجویان با دستگیری جاسوسان آمریکایی هیمنه استکبار جهانی را در جهان خرد کردند.

وی به تقارن روز 13 آبان با روز عاشورا اشاره کرد و ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدای این روز اظهار داشت: قیام ملت بزرگ ایران با الهام از قیام امام حسین (ع) به پیروزی رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما