وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 آبان 1393 ساعت 10:46   |   کد مطلب: 10475
9 کاری که تبلت‌ها بهتر از گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند
با وجود فبلت‌های غول‌آسایی با صفحه‌نمایش‌های 5.5 اینچی و بالاتر شاید تصور کرده باشید دیگر نیازی به تبلت ندارید و یک فبلت می‌تواند جای یک گوشی و تبلت را به خوبی پر کند.

اما ما موافق نیستیم! هنوز حداقل 9 کار باقی مانده که تبلت‌ها بهتر از گوشی‌های هوشمند آن‌ها را انجام می‌دهند.

به گزارش نافع به نقل ازفارنت؛ صفحه‌های تلفن همراه هرروز بزرگ‌تر می‌‌شوند. دوتا از مشهورترین گوشی‌ها یعنی آیفون 6 پلاس و گلکسی نوت 4 به ترتیب با صفحه‌نمایش 5.5 و 5.7 اینچی به تبلت‌های کوچک‌تر دست‌درازی می‌کنند.

درعین‌حال با اندازه‌های بزرگشان هنوز کارهایی هست که نمی‌توانند به خوبی یک تبلت متوسط ، انجام دهند. آیا می‌خواهید کتاب مصور بخوانید؟ Game of thrones تماشا کنید؟ یا عکس‌هایتان را ویرایش کنید؟ پس لازم است گوشی‌تان را به کناری انداخته و از یک تبلت استفاده کنید.

در اینجا لیست کارهایی را که با یک تبلت بهتر می‌توانید انجام دهید وجود دارد:


1- خواندن کتاب‌

Reading-book-on-tablet

کتاب‌های مصور دیجیتال تغییرات اساسی در نحوه‌ی خرید و خواندن کتاب‌های مصور ایجاد کرده‌اند. و درحالی‌که اپلیکیشن‌هایی نظیر Marvel unlimited موجود برای اندروید و آیفون که به شما دسترسی نامحدود به فهرست عظیم کتاب‌های مصور گذشته Marvel را می‌دهد  هنوز هم دشوار است که از رفتار قهرمان محبوبتان در صفحه‌نمایشی کوچک‌تر از یک کتاب مصور واقعی لذت ببرید. یک کتاب مصور روی گوشی خود بخوانید متوجه می‌شوید که حاشیه صفحات خیلی کوچک شده، متن را به سختی می‌توان خواند، و نقاشی‌ها به اندازه کافی پرجزئیات نیستند.

کتاب‌های درسی و جزوات را نیز مسلماً بهتر است بر روی صفحه‌نمایش حداقل 7 اینچی بخوانید.


2- بازی همه‌جانبه

playing-game-on-tablet

می‌خواهید بازی‌ Walking dead محصول شرکت Telltale که در سبک ماجراجویی و مرحله‌ای است و با تحسین منتقدان روبه‌رو شد را بازی کنید؟ پس بهتر است سراغ تبلت خود بروید. چون یک گوشی با صفحه نسبتاً کوچکش نمی‌تواند گرافیک زیبای بازی، فعالیت‌های شگفت‌انگیز و عدالت فضای سخت و سنگینی را به خوبی نمایش دهد. می‌خواهید بهترین بازی را تجربه کنید؟ گوشی خود را رها کرده و سراغ تبلت بروید.


3- ویرایش عکس

photo-editing-on-tablet

این یکی خیلی ساده است. اگر بخواهید در حرکت عکس‌هایتان را با برنامه‌هایی نظیرAdobe’s Photoshop Touch  ویرایش کنید پس به تبلت احتیاج دارید. ویرایش عکس‌های باکیفیت در گوشی هوشمند خیلی سخت است چون نمی‌توانید جزئیات ریزی را که احتمالاً می‌خواهید حذف و یا بهتر کنید ببینید.


4- انجام کارهای جدی و تولید محتوا

Office-tablet

مطمئناً Microsoft و Google docs به عنوان اپلیکیشن برای گوشی‌ها وجود دارند ولی تنها مشاهده اسناد، صفحات گسترده Excel و ارائه‌ها بسیار سخت است چه رسد به ویرایش آن‌ها در گوشی. تابه‌حال سعی به ویرایششان در گوشی خود کرده‌اید؟ اصلاً جالب نیست. این برنامه‌ها را روی تبلت امتحان کنید و تجربه‌اش ناگهان حسی می‌شود. نه‌تنها متن راحت‌تر خوانده می‌شود بلکه چیزهای بیشتری در صفحه جا می‌گیرد.  که به معنای اسکرول کردن کمتر است. یک کیبورد بلوتوثی را به دستگاهتان وصل کنید و حالا واژه‌پرداز هم دارید.


5- آهنگ‌سازی

iPad-djay

چیزی که شاید تابه‌حال به انجام دادنش با تبلت فکر نکرده‌اید: آهنگ‌سازی. برنامه‌هایی نظیر cadenza pro موجود برای ios نه‌تنها به شما اجازه مشاهده برگه‌های نُت موسیقی بلکه نوشتنشان را می‌دهند. و بیشتر، می‌توانید آن‌ها را ذخیره، ویرایش و حتی با بقیه به اشتراک بگذارید. با انجام دادن این‌ها با تلفن همراهتان موفق باشید.


6- خواندن اخبار

Flipboard

بسیاری برنامه اخبار برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد، اما اگر می‌خواهید مقاله‌ای طولانی مربوط به بازار آسیا را به‌دقت بخوانید و یا متنی مربوط به فاجعه اسیدپاشی‌های اخیر، استفاده از تبلت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. و با برنامه‌هایی نظیر Instapaper می‌توانید صفحات را برای اینکه بعداً به‌صورت آفلاین بخوانید ذخیره کنید. لازم به  ذکر نیست که به‌طورکلی تجربه خواندن بهتری نسبت به صفحه گوشی کوچک خواهید داشت.


7- بازی کردن آن‌طور که باید و شاید…

Monument-Valley

فقط انجام بازی‌های همه‌جانبه روی تبلت نیست که تجربه بهتری می‌دهد، حتی بازی‌های فکری و پازلی نظیر Monument Valley تمیزتر به نظر می‌رسند و کنترل بهتری روی تبلت نسبت به گوشی دارند. وقتی بحث بازی کردن باشد تبلت بارها بهتر از گوشی عمل می‌کند.


8- تماشا کردن ویدیوها به‌صورت آنلاین

Youtube-iPad

اگر شما در کافه، بار و … باشید و بخواهید به دوستانتان ویدئویی کوتاه در یوتیوب نشان دهید مطمئناً استفاده از گوشی بهترین گزینه خواهد بود، اما اگر در حال استراحت روی مبل باشید و بخواهید برنامه‌ای نظیر Showyou را برای کانال‌های ویدئویی آنلاین موردعلاقه خود بررسی کنید صفحه‌ی بزرگ یک تبلت رقیبی نخواهد داشت.


9- تماشا کردن تلویزیون یا سریال

watching-video-on-tablet

تقریباً تمام برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه‌تان را می‌توانید به‌صورت آنلاین روی برنامه‌هایی نظیر WatchESPN ، HBO GO و بیشتر ببینید (البته احتمالاً در ایران نمی‌توانید!) اما اگر به تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها علاقه دارید از آن‌جایی که پردازنده گجت‌های امروزی به خوبی از پس فیلم‌ها باکیفیت و با زیرنویس برمی‌آیند تماشای آن‌ها در تبلت‌ها می‌تواند شما را نسبت به گوشی 5 اینچی یا لپ‌تاپ سنگین‌تان بی‌توجه کند.


10 – نقاشی و طراحی

Sketch-Galaxy-Note-Tablet

اگر با قلم یک تبلت گلکسی نوت کار کرده باشید احتمالاً منظور ما را متوجه می‌شوید. اپلیکیشن‌های بسیار مناسبی برای انواع طراحی، نقاشی و اسکچ وجود دارند که اگر هنرمند و با استعداد باشید می‌توانند شما را از تخته و قلم‌مو بی‌نیاز کنند.

دیدگاه شما