وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 7 آبان 1393 ساعت 10:42   |   کد مطلب: 10473
 قایق بادبانی ۵۰۰ میلیون دلاری
استار, یک قایق بادبانی ویژه است که چیزی حدود ۵۰۰ میلیون دلار قیمت دارد. تا به امروز راجع به بعضی چیزهای لوکس در دنیا صحبت کرده ایم، اما هیچ یک از آنها به پای موردی که امروز به شما نشان خواهیم داد نمی رسند.
استار نام یک قایق بادبانی فوق العاده لوکس است که توسط گروه BMT طراحی شده. این قایق بادبانی ۴۳۳ فوت طول و ۲۰۰ فوت ارتفاع دارد. طبق گفته BMT طرح اولیه این پروژه، ابتدا توسط Igor Lebanov روس کشیده شده که نظر اعضای این گروه را به خود جلب کرده است.
لبانوف می گوید: تمام قایق های بادبانی که در صنعت دریانوردی ساخته می شوند، شبیه هم هستند. انگار صنعت خودرو و طراحی و معماری مدرن هیچ تاثیری روی صنعت قایق ها نداشته اند. من می خواستم قایقی طراحی کنم که با قایق ها متفاوت باشد.
قایق یا بهتر است بگوییم کشتی استار نه تنها بسیار بزرگ است بلکه سرعت حرکت بالایی نیز دارد.
استار دارای ۸ عرشه، ۴ آسانسور، پد هلیکوپتر و ظرفیت ۲۰۰ مسافر می باشد. تمامی این امکانات در فضای ۳۷۷۰۰ فوت مربعی این کشتی گنجانده شده است. لبانوف در مصاحبه با Business Insider می گوید: این سازه لوکس با عنوان کشتی یا هتل شخصی و با قیمت۵۰۰ میلیون دلار به فروش خواهد رسید.
وی افزود: علت نامگذاری قایق بادبانی با این نام, این است که زمانی که از بالا به آن نگاه کنید، به شکل یک ستاره در زمینه آبی رنگ دریا دیده می شود. توجه داشته باشید استار فعلا در حد یک کانسپت است و مراحل تحلیل و بررسی آن در حال انجام است.
 

دیدگاه شما