وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 15:59   |   کد مطلب: 10465
همدان یکی از استان های سرآمد پندافندغیرعامل است
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:اتاق عمل های مجهز با قابلیت جابجایی و انبارهای دارویی مجهز با داروهای مورد نیاز برای مواقع بحرانی در استان همدان وجود دارد.

به گزارش نافع، رشید حیدری مقدم در حاشیه برگزاری همایش پدافند غیرعامل استان همدان در جمع خبرنگاران افزود: وجود چنین امکاناتی در استان همدان می تواند استان را به عنوان یکی از استان های سرآمد در موضوع پدافند غیر عامل معرفی کند. 

وی ادامه داد:یک کارگروه تخصصی دراستان همدان در این زمینه تشکیل شده و یک مانور عملیاتی مشخص هر ماهه در این دانشگاه انجام می شود و اعضای این ستاد همواره آمادگی لازم را برای اجرای هر گونه مانوری دارند.

رشیدحیدری عنوان کرد:تمام کادر درمانی و پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی این دوره ها را طی کرده و آموزش های لازم را فراگرفته اند.

وی با توجه به اینکه ایران جزو 10کشور حادثه خیز دنیا است همواره باید در همه نقاط کشور برای مقابله با هرگونه حادثه ای آماده بود.

رییس مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان نیز گفت:مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان همدان به عنوان متولی از سال 1385 به موضوع پدافند غیر عامل پرداخته است و تا آنجایی که امکان داشته تجهیزات مورد نیاز در این زمینه را فراهم کرده است.

'حبیب معصومی'افزود: اجرای کارگاه های مختلف و آموزش به منظور ارتقای سطح آگاهی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی همواره در حال انجام است و هم اکنون این مرکز توانایی حمل چند مصدوم به صورت همزمان را فراهم کرده و یک دستگاه اتوبوس مجهز به اتاق عمل و امداد هوایی نیز در استان همدان فعال است.

وی ادامه داد:تامین آب اضطراری و برق اضطراری قبل از شروع سرما با توجه به کوهستانی بودن استان همدان برای رفع نیازهای احتمالی بیمارستان ها و مراکز درمانی همواره مورد نظر قرار دارد.

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما