وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 3 آبان 1393 ساعت 23:44   |   کد مطلب: 10400
ملایرهفتم آبان‌ماه همزمان با چهارم محرم میزبان دو شهید گمنام می شود
نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور گفت:در روز هفتم آبان‌ماه همزمان با چهارم محرم پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد ملایر با حضور گسترده مردم و دانشگاهیان به خاک سپرده می‌شود.

به گزارش نافع،  محمدجواد زمردیان ظهر امروز در جلسه هماهنگی مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد ملایر، با اشاره به اینکه در حال حاضر، 114 شهید گمنام در استان آرمیده‌ است، بیان کرد: در 6 ماه گذشته، 33 شهید گمنام در این استان شناسایی شده است.

وی افزود: از این تعداد 23 شهید مربوط به بمباران‌های شهری بوده و پیکرهای مطهرشان قابل تشخیص نیست.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور گفت: در پی پیگیر‌ی‌های مکرر دانشگاه آزاد و مسئولان شهرستان ملایر برای میزبانی دو شهید گمنام، توانستیم این پیگیری‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد ملایر در ارزیابی‌های انجام شده شایستگی میزبانی شهدای گمنام را دارد، ادامه داد: این دانشگاه، بیست و ششمین نقطه در استان است که میزبان شهدای گمنام می‌شود.

زمردیان اظهار کرد: این دانشگاه هفتمین دانشگاه در استان همدان است که مزین به پیکر پاک شهدای گمنام می‎شود.

وی افزود: این شهدا در عملیات نصر 4 در ماووت عراق و جزیره مجنون به شهادت رسیده‌اند و سن آنها 20 و 24 ساله است.

نماینده کمیته جستجوی مفقودین غرب کشور از اجرای 72 برنامه برای مراسم استقبال از این شهدا خبر داد و گفت: پیکر پاک شهدا با همراهی کاروان وارثان عاشورا چهارم آبان از پایگاه نوژه با عبور از 50 شهر و روستا در ششم آبان‌ماه وارد شهر ملایر می‌شود.

وی یادآور شد: پس از انجام مراسم استقبال در میدان امام حسین(ع)، در مسجد جامع این شهر همزمان با نماز مغرب و عشا، آیین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و مراسم عزاداری حسینی برپا می‌شود.

زمردیان افزود: سپس کاروان شهدای گمنام میهمان پنجمین سالگرد شهدای گمنام دانشگاه ملایر، در پردیس دانشگاه خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: در روز هفتم آبان‌ماه همزمان با چهارم محرم پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد ملایر با حضور گسترده مردم و دانشگاهیان به خاک سپرده می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر 13 شهید گمنام در ملایر آرمیده‌ است که پنج تن از این شهدا در امامزاده عبدالله، سه تن در حرم شهدای گمنام دانشگاه ملایر، سه تن از شهدا نیز در بام ملایر و دو تن در شهر جوکار ملایر مدفون هستند و با ورود این شهدا به ملایر تعداد شهدای گمنام ملایر به 15 شهید می‌رسد.

دیدگاه شما