وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 30 مهر 1393 ساعت 09:11   |   کد مطلب: 10327
رئیس تشکل‌های صنفی سازمان صنعت همدان:
صدور پروانه کسب بدون استعلام از شهرداری میسر شد
صدور پروانه کسب بدون استعلام از شهرداری میسر شد
رئیس تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: برای صدور پروانه کسب نیازی به استعلام کاربری مکان واحد صنفی از شهرداری نیست.

به گزارش نافع، مجید زرین‌دلاور امشب در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان با بیان اینکه که نیازی به استعلام شهرداری برای صدور جواز کسب نیست، اظهار کرد: اگر در سند مالکیت یا اجاره‌نامه رسمی و یا عادی متقاضی احداث واحد صنفی، تجاری، ادرای و کارگاهی بودن مکان قید شده باشد، پروانه کسب صادر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در صورت ارائه اجاره‌نامه عادی از متقاضی یک تعهد محضری اخذ خواهد شد، افزود: اتحادیه‌ها و اتاق اصناف مسئول تأمین هزینه‌های شهرداری نیستند که متقاضیان را به آنها ارجاع دهند تا بابت کاربری مکان از متقاضیان هزینه دریافت کنند.

رئیس تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: اگر واحد تجاری از نظر شهرداری دارای ایراد است، باید رأساً برای رفع مشکلات مربوط با خود اقدام کند.

وی با تأکید بر اینکه دولت به دنبال واسپاری امور به تشکل‌های مردمی است، ادامه داد: در حال حاضر حوزه بازرسی و نظارت تقریباً در حال منفک شدن از بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت و واگذاری آن به اصناف است.

زرین‌دلاور با بیان اینکه ارزیابی مشکلات اتاق اصناف شهرستان‌های استان آغاز شده، خاطرنشان کرد: تغییرات در آیین‌نامه‌های اجرایی، فضا را برای کسب و کار سهل‌تر می‌کند و موانع را برطرف خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اصناف با شهرداری طبق آیین‌نامه جدید برطرف خواهد شد، گفت: با اجرای این آیین‎نامه، 70 تا 80 درصد مشکلات واحدهای صنفی در صدور پروانه کسب حل می‌شود.

رئیس تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تأکید کرد: پروانه کسب موقت تنها برای یکبار برای یک محل صادر می‌شود و اگر فردی مکان خود را تغییر داده و به مکان جدیدی نقل مکان کند، می‌تواند برای بار دوم نیز پروانه کسب موقت یک ساله دریافت کند

دیدگاه شما