وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : پنجشنبه 24 مهر 1393 ساعت 19:38   |   کد مطلب: 10192
مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش:
آغازالمپیاد درون مدرسه ای از26مهرماه درسطح کشور
آغازالمپیاد درون مدرسه ای از26مهرماه درسطح کشور
مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزایش ساعت ورزش مدارس را یکی از برنامه‌های آینده وزارت آموزش و پرورش برشمرد.

، علی‌اکبر ترابی بعد از ظهر امروز در جمع دبیران تربیت بدنی و مدیران آموزشگاه‌های ملایر در سینما فرهنگیان این شهر با اشاره به اینکه مدارس به عنوان اولین و منطقی‌ترین نهاد برای کشف استعدادهای دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: یکی از مهمترین این استعدادها، استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان است.

وی بیان کرد: به همین منظور مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح و روش تدریس معلمان ورزش می‌تواند مراحل کشف تا پرورش و بکارگیری استعدادها را ارتقا دهد.

مشاور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساعت برای تربیت بدنی در نظر گرفته شده که ما دنبال تحقق بخشیدن به این جایگاه هستیم.

وی با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی در کشور المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای از 26 مهرماه شروع می‌شود و تا دوم آبان ماه ادامه دارد.

ترابی هدف از برگزاری این المپیاد را هدفمند کردن ساختارهای ورزش مدارس برشمرد و یادآور شد: المپیاد ورزشی مدارس باید با رویکرد نظام تعلیم و تربیت کشور مطابقت داشته باشد و هدف فقط برگزاری یک مسابقه یا دوره ورزشی نیست.

وی هدف از برگزاری این المپیاد را مشارکت حداکثری در بین دانش‌آموزان و ایجاد شور و نشاط در میان آنان برشمرد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز از وجود 329 فضای آموزشی در ملایر خبر داد و افزود: در بسیاری از مدارس فضاهای ورزشی مناسبی وجود دارد.

حجت‌الله چهاردولی گفت: با توجه به این ظرفیت باید بهترین استفاده را برای برگزاری المپیاد ورزشی از این فضاها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: کاهش ساعات درس تربیت‌بدنی به صلاح دانش‌آموزان نیست چراکه سلامت و تربیت بدنی دانش‌آموزان یکی از مباحث اساسی و مطرح سند تحول بنیادین است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در ادامه ضمن تبریک شروع هفته انجمن اولیاء و مربیان یادآور شد: با توجه به رویکرد و اولویت مهم وزارت آموزش و پرورش در استفاده از مشارکت‌های مردمی یکی از این ظرفیت‌ها کلاس‌های آموزش خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه در سطح شهرستان تعداد 2 هزار کلاس آموزش خانواده خواهیم داشت.

دیدگاه شما