وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393 ساعت 11:00   |   کد مطلب: 10132
کارشناس برنامه "سمت خدا" در جشن بزرگ غدیر مریانج:
علی(ع) با یک دروغ، سومین خلیفه مسلمانان بود!
کارشناس برنامه "سمت خدا" در جشن بزرگ غدیر شهر مریانج: علی(ع) با یک دروغ، سومین خلیفه مسلمانان بود!
کارشناس برنامه "سمت خدا" گفت: علی(ع) می‌توانست با گفتن یک دروغ، سومین خلیفه مسلمانان باشد، اما نپذیرفت چون انسان کامل بود.

به گزارش نافع، حجت‌الاسلام محمدرضا رنجبر در جشن بزرگ غدیر شهر مریانج افزود: علی(ع) به تک‌تک آیه‌های قرآن عمل کرد تا اینکه خود، قرآن ناطق شد و به جایگاهی رسید که قرآن از او به عنوان "انسان" یاد    کرد.

وی با بیان اینکه سوره انسان در شأن حضرت علی(ع) نازل شده افزود: انسان بودن مقام کمی نیست و هرکسی شایستگی دستیابی به این عنوان را ندارد؛ همان‌طور که هر فلزی، ارزش "طلا" را ندارد.

حجت‌الاسلام رنجبر بیان کرد: علی(ع) براساس حق و عدالت زندگی کرد و آن‌جا که می‌توانست با گفتن یک دروغ، سومین خلیفه مسلمانان باشد؛ نپذیرفت و عمل به روش دو خلیفه پیشین در کنار کتاب خدا و سنت رسول اکرم(ص) را رد کرد.

وی اظهار داشت: ایمان، صداقت و تقوا، تار و پود زندگی علی(ع) بود و چون براساس این نقشه زندگی کرد؛ برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

حجت‌الاسلام رنجبر با بیان اینکه متأسفانه ما ارزش مقام انسان بودن را نمی‌دانیم، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع)، انسان کامل بود و اگر براساس روش او، زندگی کنیم در قیامت سربلند خواهیم شد.

کارشناس برنامه سمت خدا با اشاره به ویژگی‌های انسان کامل گفت: علی(ع) انسان کامل بود؛ چون هرچه داشت به دیگران می‌بخشید و غمخوار یتیمان، اسیران و در راه‌ماندگان بود که قرآن در آیه 8 سوره مبارکه انسان بر این موضوع صحه گذاشته شده است.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به واقعه غدیر تصریح کرد: رسول اکرم(ص) در غدیرخم، دست علی(ع) را بالا گرفت تا به همه بگوید برای سعادتمندشدن به دنبال انسان کامل حرکت کنید چراکه او نور است و نقاط مبهم و تاریک زندگی را روشن می‌سازد.

وی اعلام کرد: اصرار امیرالمؤمنین(ع) برای خلافت و زعامت مسلمانان نیز به همین دلیل بود زیرا چراغ باید از بالا بتابد تا به همه جا پرتوافشانی کند.

حجت‌الاسلام رنجبر خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع)، چراغ هدایتی است که در پرتو انوار آن می‌توان به حقیقت زندگی دست یافت.

وی، قیامت را بازار قالی‌فروشان دانست و بر ترسیم زیباترین نقشه و طرح برای بافت قالی زندگی تأکید کرد.

حجت‌الاسلام رنجبر با تأکید بر الگو قراردادن شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع) در زندگی تصریح کرد: اگر تار و پود زندگی را خوب به هم گره بزنیم در بازار آخرت خریدار دارد؛ وگرنه روی دست ‌مانده و کسی به آن توجه نمی‌کند.

 لازم به ذکر است؛ شانزدهمین جشن بزرگ غدیر براساس سنت هرساله به مدت دو شب در مسجد جامع امام صادق(ع) شهر مریانج برگزار شد.

این جشن به همت هیأت محبان‌الزهرا(س) بسیجیان شهر مریانج و بدون کمک‌های دولتی برگزار شده و شاعران و مداحان برجسته کشور چون خرم‌فر، حسن‌زاده، کلامی‌زنجانی، علوی و بختیاری در آن حضور یافته و به مدح و ثنای اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرداختند.

همچنین حسین فردی و حسین رستمی از قاریان بین‌المللی در جشن غدیر مریانج به تلاوت آیاتی از کلام‌ وحی پرداخته و پایان بخش مراسم نیز قرعه‌کشی از مسابقه غدیر 15 و تقدیر از برگزیدگان طرح ازدواج آسان و نامگذاری نیکو برای فرزندان بود.

خبر از صبا امیدوار

 

دیدگاه شما