وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 19 مهر 1393 ساعت 08:09   |   کد مطلب: 10064
فراموشی غدیر باعث به وجود آمدن عاشورا شد
نماینده ولی فقیه در کبودراهنگ با بیان این که غدیر امتداد نبوت پیامبر اسلام (ص) است گفت: عاشورا هم در امتداد غدیر است و اگر مسلمانان غدیر را فراموش نمی کردند عاشورا به وجود نمی آمد.

به گزارش نافع به نقل از کورنگ، حجت الاسلام و المسلمین یوسف روحانی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه کبودراهنگ، ضمن تبریک و گرامیداشت عید سعید غدیر خم و میلاد باسعادت امام هادی (ع) به همه مسلمانان و آزادمردان عالم بشریت گفت: عید غدیر را باید خیلی عزیز و محترم بداریم چرا که بزرگداشت و اهمیت این عید کمتر از روز عاشورا نیست.

وی غدیر را امتداد نبوت پیامبر اسلام (ص) برشمرد و گفت: عاشورا هم در امتداد غدیر است که اگر مسلمانان آن را گرامی می داشتند و در محور آن جمع می شدند عاشورا به وجود نمی آمد.

روحانی ضمن تاکید بر برگزاری هر چه باشکوهتر جشن های عید غدیر در کبودراهنگ و روستاها گفت: در همه خانه ها و کوچه ها و خیابان ها باید در این روز جشن باشد و به این روز باید با عظمت نگاه شود.

وی گفت: اهمیت احترام به غدیر کمتر از روز عاشورا و اربعین نیست چرا که غدیر ادامه رسالت است.

خطیب جمعه کبودراهنگ با بیان این که عید غدیر روز تعطیلی و استراحت نیست گفت: این روز نماد عظمت اسلام و روز بیعت با امیرالمومنین است که همه مردم باید همراه با شادی، این روز به هم دیگر تبریک بگویند.

وی به اطعام کردن در این روز سفارش کرد و گفت: ثواب روزه گرفتن در این روز برابر با روزه ى یک عمر است و در برخی روایات برابر با صد حج و صد عمره است.

حجت الاسلام روحانی به فرارسیدن سالروز تاسیس وزارت اطلاعات در سال ۶۳ به دستور امام راحل اشاره کرد و گفت: این وزارتخانه برا ی حفاظت و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی و برخورد با دسیسه ها و افشای توطئه ها دشمنان ایجاد شده است.

وی به ناامنی های موجود در کشورهای همسایه اشاره کرد و گفت: زحمت کشان وزارت اطلاعات که سربازان گمنام امام زمان (عج) هستند توانسته اند در داخل کشورمان امنیت را برقرار کنند و بسیاری از توطئه های دشمنان را خفه کنند و جنایتکاران را دستگیر محاکمه و به جزای اعمالشان برسانند.

امام جمعه کبودراهنگ رضایت مقام معظم رهبری از عملکرد وزارت اطلاعات را بهترین هدیه به ملت ایران عنوان کرد و گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در کشور تلاش می کنند تا در جامعه امنیت حاکم باشد و باید قدران تلاش های آنها باشیم.

وی بر همکاری و مشارکت مردم با نیروهای وزارت اطلاعات تاکید کرد و گفت: نظام اسلامی حاصل خون هزاران شهیدی است که دشمنان می خواهند با توطئه های منافقانه خود راه پیشرفت آن را متوقف کنند.

دیدگاه شما