وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 22 شهريور 1393 ساعت 14:00   |   کد مطلب: 9463
جزئیات خواندنی از متفاوت‌ترین عیادت رهبر انقلاب
طیف‌های متنوع و متفاوتی از هنرمندان عصر روز گذشته با حضور در بیمارستان از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند.

جمعی از هنرمندان و ورزشکاران عصر روز گذشته با حضور در بیمارستان از رهبر معظم انقلاب عیادت کردند ( برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید). 

در این عیادت که در فضای صمیمانه صورت گرفت، بسیاری از چهر‌ه‌های فرهنگی و ورزشی حضور داشتند و از نزدیک به احوال‌پرسی از رهبر انقلاب پرداختند. رضا امیرخانی، ابراهیم حاتمی‌کیا، مجید مجیدی و کمال تبریزی ایشان نیز در این دیدار ضمن پاسخ به احوال‌پرسی‌های متعدد افراد در جواب به مجید مجیدی که گفت: «بلا دور است» این شعر را خواندند: ( متن کامل شعر را اینجا بخوانید)

 

«هر بلائی کز تو آید رحمتی است

هر که را رنجی دهی آن راحتی است

زان به تاریکی گذاری بنده را

تا ببیند آن رخ تابنده را

تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند

تا که با مهر تو پیوندم زنند...»

[شعر از پروین اعتصامی]

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این هم یک بار در دیدار با جمعی از جانبازان قطع نخاعی این شعر را قرائت کرده و بار دوم در جلسه پایانی بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی همین ابیات را خواندند.

مقام معظم رهبری پس از قرائت این شعر خطاب به حاضران پرسیدند؟ « این شعر برای چه کسی باشد خوب است؟» و خود در ادامه فرمودند: «پروین اعتصامی».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در ادامه سخنان خود و در توضیح بیشتر عنوان کردند: «پروین اعتصامی که سعی می‌شود چهره پوشانده شود!»

در ادامه باز هم رهبر انقلاب با چهره‌های دیگر حاضر در جمع احوالپرسی نموده و ضمن ادامه بیانات خود پیرامون این شاعره می‌فرمایند: «برخی عنوان «شاعر نخود و لوبیا» را برای او مطرح می‌کنند، برای اینکه فروغ فرخزاد را در برابر پروین بالا ببرند، می‌خواستند او را خرد کنند، حالا من نظر نامناسبی درباره فروغ ندارم، بنظرم می‌آید این آخری‌ها وضعش بد نبوده ان‌شاء‌الله، اما او را سر پروین اعتصامی می‌زدند، در حالیکه رتبه شعری پروین بالاست.

 

 

همچنین در این دیدار صمیمانه برخی شاعران ضمن احوالپرسی از رهبر انقلاب فضای این جلسه را با قرائت ابیاتی تغییر دادند که از آن جمله می‌توان به «مرتضی امیری اسفندقه» اشاره کرد. وی با قرار گرفتن در کنار تخت رهبر انقلاب ضمن جویا شدن از بیماری ایشان چند رباعی خودش را از حفظ چنین خواند:

 

ای عشق بیا و بازم از راه ببر

از راه به سرمنزل دلخواه ببر

بی‌تاب به دیدن امین می‌رفتم

گل گفت مرا نیز به همراه ببر

 

پاییز رسید و شهر خوش‌رنگ شده ست

دور از تو ولی کمی بدآهنگ شده ست

با گل به ملاقات تو آمد دل من

گل نیز دلش برای تو تنگ شده ست

 

ای غیرت آبدیده! برخواهی خواست

محکم عین عقیده برخواهی خواست

چشمان تو آیینه صبح و سحرند

بیدارتر از سپیده برخواهی خواست

 

او در یادداشت کوتاهی در صدر کاغذ خود نوشته بود: «این 5 رباعی به نام نورانی 5 تن آل عبا که سلام همه پاکان به ایشان باد به تبرک دیدار سرشار از مهر و عطوفت رهبر عزیز انقلاب، امین فکر و فرهنگ ایران اسلامی، حضرت آیت‌الله حاج سید علی خامنه‌ای دامت توفیقه بر بدیهه و به ارتجال و با تمام دل سروده آمد. در مسیر عیادت و ملاقات تن و جان شریف این مهربان‌یار این کهن دیار با درود و دعا. خاک راه مرتضی امیری اسفندقه».

رهبر انقلاب نیز پس از این ابیات اسفندقه را مورد تفقد قرار دادند.

 

 

در این جلسه عیادت که در فضایی متفاوت‌تر از عیادت‌های انجام شده برگزار شد ابراهیم حاتمی‌کیا هم در کنار رهبر انقلاب قرار گرفت و ضمن عیادت با ایشان به گفتگو پرداخت.

 

ناصر فیض از جمله شاعران طنزپرداز کشومان که اکنون مدیرت دفتر طنز حوزه هنری را بر عهده‌ دارد ضمن سلام و احوالپرسی با رهبر معظم انقلاب، برخی از تک بیت‌هایی که نقیضه‌ای بر اشعار حافظ بود را به رهبر انقلاب داد که معظم له ضمن تشویق ناصر فیض فرمودند: من کتاب «فیض بوک» شما را خواندم، خیلی خوب بود.

 

تعدادی از بیت‌هایی که فیض تقدیم رهبر انقلاب کرد، به این شرح است:

 

در مذهب ما باده حرام است ولیکن

در مذهب اسلام همین باده حرام است

*

به می سجاده رنگین کن، گرت پیر مغان گوید

وگرنه او خودش سجاده‌ات را می‌کند رنگین

طی هفته گذشته بسیاری از چهره‌های فرهنگی و سیاسی از داخل و خارج از کشور به دیدار رهبر انقلاب رفتند اما در دیدار روز گذشته هنرمندانی حاضر بودند که پس از این دیدار به نکات جالبی اشاره کردند، برخی از سخنان هنرمندان و فعالان عرصه ادبیات در این ذیل این مطلب می‌آید؛

 

 

 

* روایت داریوش ارجمند از عیادت هنرمندان

داریوش ارجمند بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره دیدار روز گذشته اهالی هنر با مقام معظم رهبری که در بیمارستان انجام شده بود و وی نیز در جمع این هنرمندان حضور داشت، گفت: ایشان در دوره نقاهت بودند و در اتاقی که آقا بستری بودند خیلی از هنرمندان و ورزشکاران حضور داشتند به همین دلیل زمان زیادی برای ایستادن و گفت‌وگو کردن نداشتیم چون موجب خستگی ایشان می‌شد.

وی افزود: به هر حال همه یک به یک به حضور ایشان می‌رفتند و به احوال‌پرسی و روبوسی می‌پرداختند و ایشان خیلی کوتاه از ما می‌پرسیدند که سلامت هستید؟ چه کار می‌کنید؟ اما از آقای جعفر دهقان پرسیدند یک مدتی کار نمی‌کردید؛ کجا بودید که دهقان خیلی تعجب کرد و پس از خروج از اتاق گفت: عجب هوشی دارند آقا.

 

 

* زمانی: دعای رهبر انقلاب برای شاعران/ آقا با لهجه ترکی از «ناصر فیض» تقدیر کردند

حجت الاسلام والمسلمین جواد محمدزمانی در گفت‌گو با خبرنگار کتاب و ادبیات فارس، درباره دیدار روز گذشته شاعران و هنرمندان با رهبر انقلاب گفت: همیشه در ملاقات با بیماران، این ملاقات کننده‌ها هستند که به بیمار روحیه می‌دهند، اما تفاوتی که عیادت ما از آقا با دیگران داشت این بود که ایشان به ملاقات کنندگان خود امید و رحیه می‌دادند.

وی افزود: ایشان با همه احوال پرسی می‌کردند و من هم سلام همه شعرا و همه طلاب قم را به ایشان رساندم و ایشان هم در جواب فرمودند: که خدا شعرا حفظ کند و دعا کردند.

محمد زمانی درباره دیگر افراد حاضر در این ملاقات هم اظهار داشت: ناصر فیض، مرتضی امیری اسفندقه و فاضل نظری هم در این دیدار حضور داشتند. آقا درباره کتاب فیض بوک به آقای فیض گفتند این کتاب را خواندم و خوب بود و با لهجه ترکی تقدیر کردند. آقای اسفندقه هم درباره خودش صحبت کرد و رباعی خواند.

 

* مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر انقلاب شد

 

مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره دیدار جمعی از هنرمندان با مقام معظم رهبری در بیمارستان که وی نیز در این جمع حاضر بود، گفت: صحبتی که با ایشان داشتم خصوصی بود و به شکل عمومی مطرح نشد.

وی ادامه داد: در آنجا باید به نوبت می‌رفتیم و من هم انفرادی به حضور ایشان رفتم. ایشان بنده را که دیدند خندیدند که شاید به خاطر سابقه طنز من است، شعف را در چشم‌های ایشان دیدم که خیلی مسرور شدم.

رجبی افزود: ایشان در سخنانی کوتاه فرمودند :«بازی شما را دوست دارم و خیلی طبیعی بازی می‌کنید»، این جمله کامل ایشان بود و بنده هم آرزوی سلامتی برای ایشان کردم و گفتم:«خدا سایه شما را بالای سر من و امت حفظ کند.»

وی در پاسخ با این سوال که آیا این نخستین دیدار شما با مقام معظم رهبری بود؟ گفت: بله این اولین دیدارم با ایشان بود و توانستم روبوسی کنم؛ من با آقایان سیروس مقدم، جواد عزتی، محمدحسین لطیفی و فرهاد قائمیان با هم رفتیم و هر کدام به صورت انفرادی با ایشان به صحبت پرداختیم.

 

 

 

* رهبر انقلاب گفتند: آقای دهقان چرا کم کار شده‌اید؟

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، درباره عیادت روز گذشته برخی از هنرمندان و شاعران از رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: شاید این دهمین باری است که خدمت مقام معظم رهبری می‌رسیدم.

وی با اشاره به عمل جراحی که هفته گذشته روی رهبر معظم انقلاب صورت گرفت، خاطرنشان کرد: به هر حال هر فردی در ابتدا با شنیدن خبر عمل جراحی بسیار نگران می‌شود، اگر چه جراحی نیز کوچک باشد، اما وقتی خدمت ایشان رسیدیم و حضرت آقا را سرزنده دیدیم بسیار بسیار خوشحال شدیم.

دهقان تصریح کرد: من فکرش را هم نمی‌کردم که حضرت آقا مرا بشناسند، اما به محض اینکه با ایشان سلام و علیک کردم، در جمله‌ای کوتاه به من گفتند: «چرا اینقدر کم‌کار شده‌ای؟» و این نشانگر آن است که ایشان سینما و تلویزیون را پیگیری می‌کنند.

بازیگر پیشکسوت سینما در ادامه گفت: به حمدالله روز گذشته ایشان خیلی سرحال بودند به طوری که با 70 یا 80 نفر از ورزشکاران، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی دیدار و گفت‌وگو کردند که جای شکرش باقی است.

* طالبی: حضرت آقا یعنی حال و هوا و همه چیز

«ابوالقاسم طالبی» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، درباره عبادت هنرمندان از مقام معظم رهبری که روز گذشته صورت گرفت گفت: حضرت آقا چون خورشید می‌درخشید و تلائلو‌شان مست کرده بود عیادت کنندگانش را که عاشقانه برای دیدارش شتافته بودند.

کارگردان قلاده‌های طلا ادامه داد: رهبری یعنی حال و هوا و همه‌چیز و همه شتافته بودند و عاشقانه گرد یار جمع شده بودند.

طالبی گفت: حضرت آقا مثل شیر نشسته بودند، می‌خندیدند، سلامت بودند و هنرمندان عین یاران عاشق گرد ایشان می‌چرخیدند و کیف می‌کردند از این صلابت و نورانیت و عشق.

از جمله هنرمندان و ورزشکارانی که در این دیدار حضور داشتند می‌توان به نام‌هایی چون؛ ناصر فیض، مهدی قزلی، فاضل نظری، رضا امیرخانی، بهداد سلیمی، مسعود ده نمکی، مجید مجیدی، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا، فرج الله سلحشور، جمال شورجه، عباس جدیدی، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، حجت الاسلام محمد زمانی، حسین رضازاده، علی پروین، نرگس آبیار، حجت الاسلام زائری، افشین علا، سیروس مقدم، جواد عزتی، هرمز شجاعی مهر، محمدحسین قاسمی، داریوش ارجمند، جعفر دهقان، ابوالقاسم طالبی، میثم مطیعی، حمید داودآبادی، شهریار بحرانی، محمدرضا ورزی، مرتضی امیری اسفندقه، فرهاد قائمیان، مهران رجبی، محمدحسین لطیفی و الهام چرخنده اشاره کرد.

منبع:فارس

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما