وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 14 تير 1393 ساعت 22:34   |   کد مطلب: 8160
بازار سرپوشیده قدیمی کبودراهنگ نفس های آخر را می زند
عدم توجه به بازار سرپوشیده شهر کبودراهنگ و راه اندازی پاساژها و فروشگاه های زیبا در سطح این شهر، باعث شده تا بازار قدیمی این شهر که روزی بهترین محل خرید و فروش شهر بوده است از رونق بیافتد و نفس های آخر را بزند.

به گزارش خبرنگارنافع در کبودرآهنگ،  بازاری که در زمان های گذشته همه را به خود جلب میکرده است امروزه بر اثر بی توجهی مردم و مسؤلین از رونق افتاده است و تنها تعدای از مغازه های آن به سختی به روی پا ایستاده‌اند و دوران گذشته‌ این شهر را یادآوری می کنند.

این بازار به عنوان قدیمی ترین بازار شهر، اصناف مختلفی به خود دیده است که امروزه با مشکلاتی مواجه است و باید نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

بازار کبودراهنگ

این بازار در گذشته با توجه به وضعیت اقتصادی و اجتماعی و متناسب با جمعیت آن زمان شکل گرفته بوده است؛‌ اما امروزه با توجه به تحول نوع زندگی، بالا رفتن میزان جمعیت و تغییر نیازهای مردم، بافت آن پاسخگوی نیاز مردم نیست.

وضعیت نامناسب بازار سرپوشیده کبودراهنگ گر چه تا حدودی در وضعیت اقتصادی شهر اثر داشته اما امروزه از نظر زیبایی شهری چندان جذابیتی ندارد و چهره‌ نامطلوبی از این شهر نشان می دهد.

خرابه شدن برخی از مغازه ها در مسیر تردد عابران جلوه‌ای از بی‌توجهی به مسائل شهری و بهداشتی در آن را نشان می دهد که این بازار را به مکانی نازیبا تبدیل کرده است.

بازار کبودراهنگ

به نظر می رسد ساماندهی وضعیت این بازار موضوعی است که لازم است در دستور کار شهرداری قرار گیرد چرا که مرکز شهرستانی که نام توریستی ترین شهرستان را به خود یدک می‌کشد نباید از چنین وضعیتی برخوردار باشد.

امید است بافت فرسوده بازار قدیمی شهر کبودراهنگ با توسعه و ساماندهی آن موجب تحرک و پویایی بیشتر شهر شود و وضعیت گردشگری شهر را نیز بهبود بخشد.

بازار کبودراهنگکبودراهنگ

انتهای پیام

دیدگاه شما