وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : شنبه 24 آبان 1393 ساعت 13:57   |   کد مطلب: 10925
با برگزاری چهل و چهارمین جشنواره فیلم رشد در همدان صورت گرفت:
شمیم دل‌انگیز شکوفه‌های تعلیم و تربیت در پایتخت تاریخ و تمدن ایران
شمیم دل‌انگیز شکوفه‌های تعلیم و تربیت در پایتخت تاریخ و تمدن ایران
امروزه هنر یکی از ابزارهای مهم در حوزه آموزش به شمار می‌رود. در این بین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان یکی از قدیمی‌ترین گردهمایی‌های اهالی سینما در ایران، رویداد مهمی است که هر ساله با حضور دانش‌آموزان، معلمان، فعالان عرصه تعلیم و تربیت و سایر علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

به گزارش نافع، "فیلم رشد" جشنواره‌‌ای با هدف‌های آموزشی و تربیتی است که بیانگر نقش مؤثر و عمیق سینما و هنر نمایش بر مخاطبان و بینندگان خود بوده و نشان می‌دهد که هنر هفتم به عنوان آخرین هنر و پر مخاطب‌ترین آن توانسته در صد سال اخیر، عرصه‌های علمی- آموزشی و تربیتی را نیز درنورد.

شاید به همین دلیل بود که صاحب‌نظران آموزش و پرورش بدین باور دست یافتند که می‌توان به وسیله پرده جادویی، بیشترین، بهترین و سریعترین مفاهیم علمی، آموزشی و فرهنگی را به دانش‌آموزان منتقل کرد.

اکنون جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به عنوان نخستین جشنواره آموزشی ایران در 4 دهه با برگزاری منظم و منسجم خود، یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های سینمایی کشور است که شکوفه‌های آن، هر ساله فضای نظام تعلیم و تربیت ایران اسلامی را عطرآگین می‌سازد.

اکران 50 فیلم جشنواره چهل و چهارم در همدان

امسال و برای نخستین بار، همدان میزبان چهل و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد است که از امروز۲4 آبان تا یکم آذر در پردیس‌ شهید مقصودی همدان برگزار می‌شود

رئیس پردیس شهید مقصودی همدان در این‌باره به خبرنگار ما گفت: این جشنواره همزمان در 17 پردیس از دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور و با مشارکت دیگر نهادهای متولی برگزار شده است.

دکتر علیرضا صوفی افزود: یک هزار و 200 فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که 220 فیلم مربوط به کشورهای خارجی و 980 فیلم نیز تولید داخل است.

وی ادامه داد: از طرف هیأت داوران جشنواره 274 فیلم قابل اکران شناخته شده که50 فیلم در 3 سالن با اولویت دانشجومعلمان، دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها، دانش‌آموزان و عموم مردم به روی پرده می‌رود.

صوفی اظهار داشت: فیلم‌های پذیرفته شده این دوره از جشنواره فیلم رشد در 6 حوزه علمی، آموزشی، مستند، انیمیشن، داستانی بلند تربیتی، داستانی کوتاه تربیتی و نماهنگ تقسیم‌بندی شده‌اند.

وی بیان کرد: موضوعات داخلی جشنواره چهل و چهارم شامل "فرهنگ، تمدن و هویت ایرانی-اسلامی"، "مدارس چندپایه"، "نقش خانواده‌ها در مدرسه"، "جلوگیری از ناهنجاری‌ها" و "اصلاح الگوی" مصرف می‌شود.

صوفی اضافه کرد: موضوعات بخش خارجی این جشنواره نیز "حفظ محیط زیست"، "فناوری‌های نوین"، "حقوق شهروندی" و "صلح  و همزیستی" است.

رئیس پردیس شهید مقصودی همدان، یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره را گسترش روحیه نقادی از جنس صحیح آن و انتقال مفاهیم ارزنده به نسل بعدی عنوان کرد و افزود: برآنیم تا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف و مرتبط با جشنواره، پیش از آغاز اکران‌ها، آمادگی نسبی را در دانشجومعلمان ایجاد کنیم.

همدان امسال برای نخستین‌بار میزبان جشنواره آموزشی فیلم‌های رشد شده است. امید است برگزاری این جشنواره پویا و دیرینه مورد استفاده معلمان و متولیان تعلیم و تربیت آینده‌سازان این سرزمین واقع شده و رایجه‌های خوش آن در فضای آموزش و پرورش به مشام رسد.

گزارش از سمیه مظاهری

انتهای پیام/ر.ح

دیدگاه شما