وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : سه شنبه 6 آبان 1393 ساعت 15:08   |   کد مطلب: 10460
	مهمترین سنگر امروز برای تربیت جامعه وخانواده‌ها کتاب می باشد
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر گفت:مهمترین سنگر امروز برای تربیت جامعه، خانواده‌ها و فرزندشان کتاب می باشد و امروزه کتاب می تواند سنگر نفوذ ناپذیر جامعه باشد.

محمدقاسم عبدلی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد:مهمترین سنگر امروز برای تربیت جامعه، خانواده‌ها و فرزندشان کتاب می باشد و امروزه کتاب  می تواند سنگر نفوذ ناپذیر جامعه باشد.

وی به نام گذاری سال جاری با نام اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی از طرف رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم کتاب و کتابخوانی را در این جمله تعبیر کنیم، جایگاه اصلی سخنان مقام معظم رهبری فرهنگ است و قله افتخارآفرین کشور ما همان فرهنگ می باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر معاون به جنبه منفی کتابخوانی اشاره کرد و گفت:گاهی کتاب می تواند یک ابراز باشد برای سواستفاده گروه خاص و بهترین راهکار کتابخوانی را می توانیم از قرآن بگیریم  و از قرآن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: امروزه ما کمبود کتاب داریم ولی نه به نسبت جمعیت کتابخوان و درست کردن کتابخانه و کافی نمی باشد بلکه ما باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

عبدلی از مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد به عنوان ظرفیت‌های کتابخوانی یاد و تصریح کرد:با استفاده به بهنرین وجه و با برنامه به روز از ظرفیت‎های نام برده می توان بستر بزرگی برای بحث کتابخوانی باز کرد و فرهنگ کتابخوانی را هر چه بیشتر بالا برد.

وی بیان کرد: شوراها و دهیاری‌ها از دیگر ظرفیت‌های کتابخوانی می باشند که می توان در روستاها از آنها استفاده کرد.

 معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نمایشگاه‌های کتاب را پیشانی کتابخوانی دانست و افزود: می توان با تشکیل تیمی برای رایزنی با ناشران بخش کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب هر چه بهتر به فرهنگ کتابخوانی در شهرستان ملایر کمک کرد.

وی برنامه‏‌های برگزاری ایستگاه کتابخوانی در نماز جمعه، ایستگاه کتاب در ادارات، معرفی یکی از بوستان‌های ملایر به عنوان بوستان کتاب و ایجاد فضای کتابخوانی ویژه بانوان را راهی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی دانست.

مسئول امور کتابخانه‎های عمومی ملایر نیز اظهار کرد: عصر شعر با موضوع کتاب و کتابخوانی، مسابقه کتابخوانی آنلاین،مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی حرمان حور، غبار روبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از کتابداران برتر از جمله برنامه‌های هفته کتابخوانی می باشد.

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما