وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : دوشنبه 24 شهريور 1393 ساعت 11:58   |   کد مطلب: 9506
آیا ضرورتی وجود دارد که در آغاز زندگی مصارف بلند و بالای برشانه ها زوج های جوان و خانواده هایشان سنگینی کند و سال ها پس از ازدواج،داماد و خانواده آن مجبور باشند قرض مربوط به هزینه عروسی را بپردازند؟

هزینه‌های برگزاری جشن عروسی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های جوانان دم بخت، خصوصا آقایان است ، خانواده‌ها علاقه دارند هرچه زودتر فرزندانشان سرو سامان بگیرند و عروسی کنند اما جوانان همیشه از مخارج عروسی ترس و واهمه دارند ، هزینه‌های عروسی یکی از دلایل طولانی شدن دوران نامزدی نیز هست و چه کسی است که نداند این طولانی شدن، چه مشکلاتی را در پی دارد؟

معمولا تمامی تالارهای پذیرایی عروسی و باغ‌ها، گروه موسیقی یا سرگرمی خود را دارند، به طور متوسط هزینه یک گروه موزیک معمولی به صورت اجرای Play Backیعنی فقط صدای خواننده زنده است و موزیک ضبط شده پخش می‌شود.

با خرج کردن پس انداز هایی که طی چندسال داشتند تقریبا توانستند جهیزیه ای در حد معمولی فراهم کنند و یک آپارتمان کوچک هم اجاره کردند و آماده شدند برای برگزاری مراسم عروسی.

بلاخره از هر راهی که شده یکی یکی مقدمات برگزاری مراسم از کارت عروسی ،شام عروسی، ماشین عروس، لباس عروس و داماد و …. را فراهم می کنند تااینکه نوبت رسید به دعوت از یک خواننده برای گرم کردن مجلس عروسی ، شماره خوانندگان معروف استان را از مغازه های سی دی فروشی شهر گرفتند و با خوشحالی تمام شروع کردند به تماس با آن ها.

 البته بی خبر از قیمت بازار برای اینکه می خواستند سنگ تمام بگذارند به سراغ تنی چند از خوانندگان شهر رفتند که قیمت های سرسام آور آنها که بالای دو میلیون بود روبه رو شدند ،حالا آن ها مانده اند و دوستان و فک و فامیل که کنار هم جمع کرده‌اند و می‌خواهند برایشان سنگ تمام بگذارند ؟!

اما موضوعی که اینجا ذهن انسان را به خود درگیر می کند این است که آیا ضرورتی وجود دارد که در آغاز زندگی مصارف بلند و بالای برشانه ها زوج های جوان و  خانواده هایشان سنگینی کند و سال ها پس از ازدواج،داماد و خانواده آن مجبور باشند قرض مربوط به هزینه عروسی را بپردازند؟

مصارف غیر ضروری مانند اجرای مراسم درتالارهای گرانقیمت ، خرید طلا و زیورآلات بیش از حد معمول که خارج از توان خانواده بوده و سایر مصارف دیگر و رقابت ها و مسابقات بی پایان چشم و هم چشمی که دامنگیر برخی از خانواده ها شده است؟

 حامدصالحی

دیدگاه شما