وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : چهارشنبه 21 مرداد 1394 ساعت 08:04   |   کد مطلب: 15757
آقای هاشمی که خاطر ات زیادی از امام دارید، از نقطه نظرات امام درباره روستائیان و کوخ نشینان هم خبر دارید و چه بهتر که به جای توهین به روستاییان بیایید از ارادت امام(ره) به این قشر صحبت کنید. اما آیا اینجا صلاح بر این است که آلزایمر بگیرید و از دریچه ای دیگر سخن بگویید.

به گزارش نافع به نقل از سبلانه، دنیای سیاست دنیای تذکرات، یادآوری‌ها و نیز گاهی فراموشی‌ها و نسیان‌های خود خواسته است تا هر جا که منفعتی ایجاب کرد، یکی از این نوع نگاه‌ها و نگرش‌ها برجسته شود.

دنیای سیاست گاهی دنیای خاطره گویی و خاطره سازی هم می شود و در این عرصه هستند بزرگانی همچون هاشمی رفسنجانی که توانسته‌اند خاطره گویی از امام (ره) را در الویت قرار داده و چه تاریخ هایی که می‌سازند. اما آنجا که ضرورت ایجاب کند، خاطره گویی‌ها مسیر دیگری را پیدا می‌کند، ترجیح بر این می‌شود تا خاطره‌ها را به نوع دیگری بازگو شده و یا این که کلا از زاویه دیگر به بحث نگریسته شود.

به راستی آیا آقای هاشمی خاطره‌ای از فرمایشات امام راحل درباره روستاییان ندارد؟

خاطره‌هایی از این دست اظهارات که امام درباره روستاییان فرمودند: "اگرنبود همت این محرومان و همت این روستاییان و همت این جنوب شهریها، اگر نبود این، نه رژیم سابق ظلمش رفته بود و نه ما در مقابل دشمنان میتوانستیم مقاومت کنیم".

یا در جایی دیگر فرمودند: "من شما طبقه گودنشینان را از آن کاخ ‏نشینان بالا‌تر می‌‏دانم".

و خاطره‌های بسیاری که همه آنها نشات گرفته از جایگاه والای روستاییان در افکار امام خمینی (ره) است، بطوریکه همواره در سخنان خود نسبت به روستاییان اظهار می‌کرد: روستاییان، مستضعفان و قشر متوسط و روستایی جامعه، ولی نعمتان ما هستند.

این قشر متعهد به انقلاب و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی که نه تنها در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی بلکه در لحظه لحظه های حساس انقلاب توانسته اند برگ زرینی را به نام خود ثبت کنند و در طول سال های انقلاب و بعد از آن نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

حال شاید صلاح آقای هاشمی در این باشد که این خاطره ها را فراموش کند.

امروز نیز وقتی مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی و دیگر عرصه های سازندگی و بالندگی سخن می گویند باز همین قشر است که بالاتر و والاتر از همه لبیک گفته و اقدام می کنند.

این گونه خاطره ها و واقعیت ها قطعا فزاموش شدنی نیستند.

یادداشت از: مصطفی محمدی

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما