وضعیت آب و هوای همدان

خبرگزاری علم و فناوری

**

تاریخ : جمعه 30 مرداد 1394 ساعت 12:43   |   کد مطلب: 15972
فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان همدان یک فرصت برای ارائه مشکلات و درخواست‌ها است، گفت: بیشتر پروژه‌های نیمه‌تمام اسدآباد نیازمند اعتبارات ملی است.

به گزارش نافع، مسعود بکائی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان همدان اظهار کرد: تقارن این سفر با هفته دولت فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها به رئیس جمهور و بررسی مشکلات فراروی استان است.

وی با اشاره به وجود مشکلات و درخواست‌ شهرستان از رئیس جمهور، گفت: در این شهرستان روستاهای کمتر از 20 خانوار از خدمات زیربنایی کمتری برخوردار هستند که برای ماندگاری روستاییان در روستاها نیاز به ارائه خدمات بیشتری است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه این شهرستان در مسیر راه کربلا قرار گرفته و تردد وسایل نقلیه سنگین در آن زیاد است، گفت: با در نظر گرفتن افزایش تردد و تصادفات در جاده‌ها به خصوص در مسیرهای اسدآباد– سنقر و اسدآباد– داشبلاغ نیاز به تأمین اعتبار برای تعریض و روکش آسفالت است.

وی گفت: برخی از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام از جمله استخر آزادی با 17 سال، استخر آموزشی با چهار سال، استخر بانوان با هفت سال، کانون فرهنگی با 6 سال، دبیرستان شهر با 6 سال به دلیل محدودیت منابع اعتباری رها و فرسوده شدند.

بکائی سد نعمت‌آباد، کنارگذر، مجموعه ورزشی بانوان، استخر آموزشی مدارس، استخر مجموعه ورزشی آزادی، توسعه بیمارستان قائم(عج)، احداث مرکز درمانی شماره یک، احداث کتابخانه استاندارد، توسعه کتابخانه شهر (شهید رجایی)، تکمیل و تجهیز کانون فرهنگی و تربیتی، تکمیل و تجهیز آموزشکده فنی و حرفه‌ای را از دیگر پروژه‌هایی دانست که نیاز به تخصیص اعتبار ویژه دارند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان دارای 6 دانشگاه با 4 هزار و 500 نفر دانشجو است، گفت: متأسفانه با وجود این تعداد دانشگاه و دانشجو این شهرستان فاقد فضای آموزشی مناسب است و حتی برخی از این دانشگاه‌ها از ساختمان‌های استیجاری نامطلوب استفاده می‌کنند.

فرماندار اسدآباد به مشکلات ناشی از بحران آب در  شهرهای اسدآباد و آجین به خصوص در روستاها اشاره کرد و گفت: برای اصلاح شبکه و ایجاد تأسیسات جدید آبرسانی نیازمند اعتبارات هستیم.

بکائی با اشاره به اینکه خسارت‌ ناشی از خشکسالی و آتش‌سوزی موجب کاهش درآمد کشاورزان و افزایش معوقات بانکی شده است، افزود: انتظار می‌رود کشاورزان با حمایت دولت از طریق بند (د) تبصره 11 قانون بودجه از بلاتکلیفی درآیند.

وی به عملکرد نامطلوب صندوق بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: با وجود این عملکرد نامطلوب کشاورزان اقدام به بیمه محصولات نکرده‌اند به طوری که در سال زراعی جاری سرمازدگی باعث لطمات جبران‌ناپذیر به باغداران شده است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به عدم آنتن دهی تلفن همراه در بعضی از نقاط شهرستان، گفت: از دیگر خواسته‌های شهرستان از رئیس جمهور، تصویب تبدیل دهستان چهاردولی به بخش مستقل و ابلاغ مصوبه شهر شدن روستاهای جنت‌آباد و مزرعه‌بید به عنوان شهر پالیز است.

وی با اشاره به وجود شخصیت برجسته بین‌المللی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در این شهرستان، گفت: در سال 89 ایجاد بنیاد سیدجمال در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسیده که تاکنون هیئت امنای آن تشکیل نشده است.

بکائی یکی از معضلات اسدآباد را نبود صنایع تبدیلی، کارخانجات و فرآوری محصولات کشاورزی منطقه خواند و گفت: نبود این نوع کارخانجات در شهرستان موجب شده همه ساله محصولات کشاورزان و دامداران به سمت کارخانجات دیگر روانه شود و سود آن به جیب واسطه‌ها برود.

وی ادامه داد: از دولت می‌خواهیم در ایجاد صنایع تبدیلی، شهرستان را کمک کنند تا هم در زمینه ایجاد اشتغال هم بهینه‌سازی تولیدات کشاورزی و دامی اقدام شود.

فرماندار اسدآباد با اشاره به نبود پارک تفریحی برای استفاده بانوان اسدآبادی، گفت: از دیگر درخواست‌های مردم ایجاد سینما و پارک تفریحی برای بانوان است.

وی ضعیف بودن پوشش فرستنده‌های دیجیتال در بعضی از نقاط، عدم تهیه و تصویب طرح تفصیلی شهرهای آجین و اسدآباد، نبود فضای ورزشی لازم در روستاها را از دیگر خواسته‌های مردم از رئیس جمهور دانست.

بکائی با اشاره به وجود ظرفیت‌های شهرستان در زمینه معادن سنگ آهن، گفت: متأسفانه این شهرستان با وجود این همه ظرفیت در بخش معادن از سرمایه‌گذاری کافی برخوردار نیست.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما